Ny sang om menneskerettighederne Aktivisme

Ny sang

Tænk hvis det var dig - En ny sang om menneskerettigheder

Hans Jultved fra Hillerød har af helt eget initiativ skrevet en helt ny sang om menneskerettigheder, som han deler med Amnestys medlemmer og aktivister.

Hans Jultved der både har skrevet og indspillet sangen, har også selv været aktiv for Amnesty.

Sangen er skrevet for Amesty International i Allerød/Hillerød i samarbejdsprojektet 'Engagement på noder - et musikprojekt med noget på hjertet' i forbindelse med Frivillig Fredag 2013.

Hans Jultved har givet lov til, at sangen meget gerne må bruges lokalt af alle Amnesty-grupper.

Samvittighedsfanger i fokus

Hans Jultved, der har indspillet sangen med nogle lokale musikere, fortæller til Amnesty om sangen:

"Det er mest af alt en sang til Amnesty og nogle af de kerneværdier, som Amnesty står for, såsom menneskerettigheder og frigivelse af samvittighedsfanger. Herudover er nogle af de symboler, der benyttes og de handlinger, der foretages, såsom lyset på logoet og den måde, der lægges pres på relevante myndigheder mht. frigivelse af samvittigheds fanger, ved at sende breve og underskrifter.

"Udover at skrive en sang til Amnesty har det også været en motivation for mig at skabe en tekst og melodi, der kunne vinde genklang bredt. Fordi jeg mener, at menneskerettigheder, som er Amnestys fokus, er gode retningslinjer at holde sig til. Tænker her på når det kommer til at skabe fokus på en retfærdighed behandling af sine medmennesker rundt omkring i verden og i EU, hvor Amnesty i sin tid blev skabt."

Du kan høre sangen her