Amnesty Youth

Amnesty Youth er et fællesskab af unge mennesker, der brænder for at sikre menneskerettighederne, som del af et stort internationalt netværk med grupper i mange lande. Sammen kan vi gøre en forskel.
Fællesskab, der gør en forskel

Vil du være med?

Brænder du for at gøre en forskel for menneskerettighederne? Går du på en ungdomsuddannelse? Så tilmeld dig ungdomsnetværket Amnesty Youth og vær med til at arrangere events, deltage i aktioner og sprede Amnestys budskaber på din skole eller i din by.

Amnesty Youth er et netværk af unge mennesker der brænder for retfærdighed. Det er et tilbud til unge om at deltage I Amnestys kampagner og på den måde gøre en forskel. Amnesty Youth har grupper på gymnasier og andre ungdomsuddannelser i hele landet. Grupperne laver events og aktioner på deres skoler eller i lokalsamfundet, samler underskrifter og fortæller om Amnestys arbejde og budskaber.

Din indsats gør en stor forskel, da det er vores aktivister der hjælper os med at sprede budskabet om menneskerettigheder og med at tage handling på de konkrete sager og kampagner, som vi arbejder på. I hver tredje sag sker der klare forbedringer - fangen løslades, loven ændres eller sagen går om. Dine handlinger virker. Vi giver dig og dine medstuderende muligheden for at gøre en forskel for menneskerettighederne på en sjov og kreativ måde – en forskel der kan mærkes for mange mennesker i hele verden

Hør mere om Youth

Portræt af en youth-aktivist

Anne er 20 år, går i 3.g og er kontaktperson for Youth-gruppen på Silkeborg Gymnasium. I 1.g faldt hun tilfældigvis i snak med en pige fra samme årgang, der havde tænkt på at starte en Amnesty Youth-gruppe på Silkeborg Gymnasium, men hun manglede én at gøre det med. Det blev Anne.

Vi har fået lov til at interviewe Anne for, at blive klogere på, hvordan det er at være Youth-aktivist.

Læs portrættet her
Aktuel

Kom med til Nordic Youth Conference d. 24-28. juli 2017 i Oslo

Har du lyst til at møde youth-aktivister fra andre nordiske lande og lære mere om menneskerettigheder og aktivisme? Hvis svaret er ja, så skal du med til Nordic Youth Conference 2017.

Nordic Youth Conference
Projekt frivillig

Få bevis på dit frivillige arbejde

Som aktivist i Amnesty Youth får du et bevis på dit frivillige arbejde for menneskerettighederne.

Gør en forskel for menneskerettighederne og få et frivilligbevis med Projekt frivillig. Beviset kan du vedlægge dine eksamenspapirer, når du søger uddannelse og job.

Projekt frivillig
Vil du vide mere

Spørgsmål og svar

Hvad laver man som youth-aktivist i Amnesty? Hvordan starter jeg en Youth-gruppe? Hvem skal jeg kontakte?

Få svar på de mest almindelige spørgsmål her.

Spørgsmål og svar