Lighed Diskrimination LGBTI Kvinders rettigheder

Hvad er problemet

LGBTI

Vi kæmper mod alle former for diskrimination af seksuelle minoriteter. Homo- og biseksuelle samt trans- og interkønnede har ret til et liv i frihed. Og de har ret til åbent at kunne stå ved deres seksualitet og identitet.

Retten til at være den du er

My Body My Rights

Hvem bestemmer over din krop? Hvem din partner skal være? Hvornår du vil have børn – og hvor mange? Om du må gå til lægen? For dig er valget måske dit, men for millioner af piger og kvinder verden over træffes valgene af andre. Af manden, af familien, af samfundet.

Retten til at bestemme over egen krop
Hvad gør Amnesty

Vi arbejder for at skabe en verden, hvor ingen mennesker bliver diskrimineret på grund af hvem de er og hvad de tror på. Det gør vi ved at støtte de mennesker, som får deres rettigheder krænket. Vi værner om deres rettigheder ved at dokumentere overgreb, føre kampagner, bruge vores politiske indflydelse og lægge pres på alle, der diskrimineret og behandler mennesker ulige.

Hvad kan du gøre

Lifeline er Amnestys gratis sms-netværk, som mere end 150.000 danskere er med i.

2-3 gange om måneden får du underskriftsindsamlinger på sms. Eksempelvis når en blogger skal straffes med stokkeslag, en kvinde tortureres til at tilstå drabet på sin mand, eller en ung mand dømmes til døden for at demonstrere mod styret.

Vi har gjort det nemt for dig at skrive under på sagen: Du skal blot sende en sms retur med teksten AKTION (til alm. sms-takst).

Du kan til enhver tid afmelde dig ved at sende LIFELINE STOP til 1220.

Tilmeld dig Lifeline

Relateret indhold