Tilmeld dig Lifeline

Tre minutter om måneden kan redde liv
Tilmeld dig Lifeline

Lifeline er Amnestys gratis sms-netværk, som mere end 165.000 danskere er med i.

2-3 gange om måneden får du underskriftsindsamlinger på sms. Eksempelvis når en blogger skal straffes med stokkeslag, en kvinde tortureres til at tilstå drabet på sin mand, eller en ung mand dømmes til døden for at demonstrere mod styret.

Vi har gjort det nemt for dig at skrive under på sagen: Du skal blot sende en sms retur med teksten AKTION (til alm. sms-takst).

Du kan til enhver tid afmelde dig ved at sende LIFELINE STOP til 1220.

Resultater

Det gør en forskel

Gode resultater i hver tredje sag. Dine sms'er er med til at redde liv

På 24 timer kan vi samle mere end 40.000 danske underskrifter. Sammen med underskrifter fra andre Amnesty sektioner bruges de til at lægge pres på verdens magthavere.

De lytter! I hver tredje sag er der gode resultater: Fangen frigives, dommen ophæves, sagen efterforskes.

I 2015 hjalp vi eksempelvis sudanske Ferdous fra at få stokkeslag for at gå "upassende klædt". Iranske Saman, som var dømt til døden baseret på en tilståelse afgivet under tortur, får en ny retssag. Den danske justitsminister har lovet at undersøge, hvad vi kan gøre for at forbedre forholdene på voldtægtsområdet. Tak til alle jer, der skrev under!

Sådan fungerer Lifeline