Vær med i Amnestys gratis sms-netværk. Tre minutter om måneden kan redde liv
Tilmeld dig Lifeline

Lifeline er Amnestys gratis sms-netværk, som mere end 165.000 danskere er med i.

Når en blogger bliver straffet med stokkeslag i Saudi-Arabien, en kvinde skal stenes i Sudan eller Uganda vil sende homoseksuelle i fængsel på livstid, sender vi en sms.

Du får typisk 2-3 hastesager om måneden, og kan enkelt skrive under på sagen ved at sende en sms retur (til alm. sms-takst).

Du kan til enhver tid afmelde dig ved at sende LIFELINE STOP til 1220.

Tilmeld dig Lifeline

Aktuel sag

Opråb til Obama: Benåd Snowden nu

En maj morgen i 2013 rejste Edward Snowden til Hong Kong med tasken fuld af klassificerede dokumenter fra sit arbejde for NSA. Dokumenter, som afslørende det ekstreme omfang af global masseovervågning af helt almindelige mennesker. Snowdens handling som whistleblower gør ham til en menneskerettighedshelt. Alligevel risikerer han 30 års fængsel for spionage.

Skriv under for Snowden
Fordi det virker

Vi har succes i hver tredje sag

Det tager ca 18 sekunder at læse og skrive under på en Lifeline-sag via sms. Men selvom det er nemt for dig, har din indsats stadig stor effekt. Vi har succes i gennemsnitligt hver tredje Lifeline-sag.

Følg med i årets sager
Android-bruger?

Når du vil skrive under på en sag via sms, kan Android telefoner godt vise en advarsel - selvom beskederne kun koster almindelig sms-takst.

Guide til Android brugere