Vær med i Amnestys gratis sms-netværk. Tre minutter om måneden kan redde liv
Tilmeld dig Lifeline

Lifeline er Amnestys gratis sms-netværk, som mere end 152.000 danskere er med i.

Når en blogger bliver straffet med stokkeslag i Saudi-Arabien, en kvinde skal stenes i Sudan eller Uganda vil sende homoseksuelle i fængsel på livstid, sender vi en sms.

Du får typisk 2-3 hastesager om måneden, og kan enkelt skrive under på sagen ved at sende en sms retur (til alm. sms-takst).

Du kan til enhver tid afmelde dig ved at sende LIFELINE STOP til 1220.

Tilmeld dig Lifeline

Aktuel sag

Scanpix Danmark. Billedet viser >>>

Jennilyn Olayres holder sin afdøde kæreste Michael Siaron, efter han blev skudt af ukendte gerningsmænd og efterladt med et papskilt med teksten "Jeg er pusher" på en gade i Manila. Jennilyn afviser, at Michael var pusher. (Kilde: Scanpix Danmark)

Død eller levende – filippinsk præsident udlover dusør

Ifølge lokale medier og filippinsk politi er mindst 600 blevet myrdet af politi og civile selvtægtsmænd, siden Filippinernes nye præsident Duterte tiltrådte 30. juni. På nationalt tv har Præsident Duterte erklæret krig mod narkoen og udlovet en dusør til civile, som udfører deres ”pligt” og dræber mistænkte narkokriminelle.

Skriv under
Fordi det virker

Vi har succes i hver tredje sag

Det tager ca 18 sekunder at læse og skrive under på en Lifeline-sag via sms. Men selvom det er nemt for dig, har din indsats stadig stor effekt. Vi har succes i gennemsnitligt hver tredje Lifeline-sag.

Følg med i årets sager
Android-bruger?

Når du vil skrive under på en sag via sms, kan Android telefoner godt vise en advarsel - selvom beskederne kun koster almindelig sms-takst.

Guide til Android brugere