Roskilde Festival støtter Amnestys arbejde

Amnesty har modtaget 175.000 kr. fra Foreningen Roskilde Festivalen til arbejdet med unge og menneskerettigheder.

Donationen gives til arbejdet for en respektfuld omgang i fællesskabet og til en verden fri for krænkelser, vold og overgreb.

Sådan lyder begrundelsen for donationen fra Foreningen Roskilde Festivalen til Amnestys danske afdeling. Pengene vil gå til at støtte Amnestys ungdomsarbejde i forbindelse med kampagnen for en bedre voldtægtslovgivning og kultur i Danmark #LetsTalkAboutYes, og til Amnesty’s klimaaktiviteter med unge i forbindelse med #FridaysForFuture bevægelsen, som i år modtager Amnesty’s fornemste pris for lederskab og mod i klimakampen. Læs mere her

”Vi er utroligt glade for donationen og tilliden fra Foreningen Roskilde Festivalen. Med pengene kan vi styrke arbejdet med vores mange unge seje aktivister, som brænder for at sætte menneskerettigheder på dagsordenen,” siger Sia Seidler Berro, Ungdoms-koordinator i Amnesty Danmark.

Læs mere om klimaarbejdet