Bestil aktionspakke

Pride i nyt format

Tilmeld dig sommerens støtteaktion mod hadforbrydelser

Sommerens traditionelle Prides er rykket online, men det betyder ikke at LGBTIQ+ rettighederne skal glemmes. Tværtimod skal vi i en tid som denne vise solidaritet og kæmpe ekstra meget for menneskerettighederne.

Derfor har Amnesty denne sommer valgt at sætte fokus på hadforbrydelser mod LGBTIQ+ personer.

Der er opstået en unik mulighed for at støtte op om den landsdækkende protestbevægelse Lev og Lad Leve, som arbejder aktivt mod hadforbrydelser. Vi støtter deres kampagne, der handler om at indsamle 1000 historier om hadforbrydelser, som derefter vil blive overleveret til folketinget og lokalpolitikere landet over.

Og vi har brug for dig! Vi skal nemlig ud og tale med lokale cafeer, barer, tatovører, gallerier mm., og opfordre dem til at hænge plakater op og uddele klistermærker, så vi på den måde kan sprede budskabet i hele landet sommeren over frem til Copenhagen Pride den 22. august, som I år rykker online.

Tilmeld dig her – så sender vi dig en aktionspakke med en guide til hvordan du spreder budskabet lokalt og på sociale medier, samt plakater og klistermærker til at dele ud i dit lokalområde 😊