Bliv decoder for Amnesty

Bliv decoder for Amnesty

Har du en computer eller smartphone og internet, så kan du også være med til at undersøge alt fra militærangreb, til olieudslip og online chikane mod kvinder.Tusindvis af helt almindelige mennesker hjælper i disse år Amnesty med at afdække alvorlige menneskerettighedskrænkelser verden over. Du kan også deltage.

Det er blot få år siden, at Amnesty introducerede sit netværk af såkaldte decoders (afkodere).

Siden da har tusindvis af frivillige aktivister fra hele verden i samarbejde med Amnestys professionelle researchere været med til at afdække grove menneskerettighedskrænkelser.

Amnesty Decoders er en innovativ platform, der kan bruges af frivillige over hele verden på deres computere eller telefoner. På platformen hjælper de vores reseracehere med at gennemgå store informationsmæmngder i form af blandt andet billeder og dokumenter.

Jo flere decoders vi bliver, jo mere research kan vi foretage, og jo større bliver vores muligheder for at skabe retfærdighed for mennesker, som er blevet ramt af alvorlige menneskerettighedskrænkelser.

Sådan bliver du decoder

Det gør du ved at tilmelde dig online på vores internationale platform. Klik på knappen nederst i denne artikel.

Når du har tilmeldt dig, gennemgår du en kort træning, og derefter er du klar til at tage del i det fælles arbejde for at beskytte menneskerettighederne.

I vores aktuelle research-projekt kan du være med til at undersøge online vold og chikane mod kvinder.

Læs også hvordan tusinder af frivillige decoders hjalp Amnesty med at afsløre olieselskabernes bortforklaringer og grove uagtsomhed i Niger delta i Nigeria, hvor olieudslip i årtier har skadet miljøet og ødelagt liv.

Bliv decoder nu!