Fattigdom Fattigdom Værdighed

Hvad er problemet

Virksomheders ansvar

Mange virksomheder tager et stort samfundsansvar og arbejder målrettet med Corporate Social Responsibility (CSR). Men nogle virksomheder er involveret i meget grove krænkelser af menneskerettighederne. Derfor skal der indføres lovgivning, der stiller virksomheder juridisk til ansvar på menneskerettighedsområdet.

Økonomi og samfundsansvar

Migrantarbejdere

Verden over lever migrantarbejdere under umenneskelige vilkår. De får tilbageholdt deres pas og løn og arbejder døgnet rundt. Mange bliver udsat for vold. Vi dokumenterer overgreb og stiller de ansvarlige myndigheder til regnskab.

Udnyttelse af fattige

Tvangsrydninger

Slumbeboere kan ofte uden varsel og på alle tidspunkter af døgnet komme hjem til et nedrevet hus, eller ligefrem bliver vækket om natten af tåregas og en tændt bulldozer. Vi går i dialog med myndighederne og aktionerer for, at international lov bliver overholdt.

Hvad er tvangsrydninger
Hvad gør Amnesty

Alle har ret til et værdigt liv

Vi arbejder for at skabe en verden, hvor alle har et værdigt liv. Hvor økonomiske og sociale rettigheder bliver respekteret. Vi dokumenterer overgreb mod fattige befolkningsgrupper og lægger pres på myndigheder og virksomheder for at leve op til deres ansvar for menneskerettighederne.

Hvorfor Amnesty
Hvad kan du gøre

Giv et engangsbidrag
Vælg et månedligt beløb Kontaktinfo Tilmeld til betalingsservice