Fattigdom Fattigdom Værdighed

Hvad er problemet

Virksomheders ansvar

Mange virksomheder tager et stort samfundsansvar og arbejder målrettet med Corporate Social Responsibility (CSR). Men nogle virksomheder er involveret i meget grove krænkelser af menneskerettighederne. Derfor skal der indføres lovgivning, der stiller virksomheder juridisk til ansvar på menneskerettighedsområdet.

Økonomi og samfundsansvar

Migrantarbejdere

Verden over lever migrantarbejdere under umenneskelige vilkår. De får tilbageholdt deres pas og løn og arbejder døgnet rundt. Mange bliver udsat for vold. Vi dokumenterer overgreb og stiller de ansvarlige myndigheder til regnskab.

Udnyttelse af fattige

Tvangsrydninger

Slumbeboere kan ofte uden varsel og på alle tidspunkter af døgnet komme hjem til et nedrevet hus, eller ligefrem bliver vækket om natten af tåregas og en tændt bulldozer. Vi går i dialog med myndighederne og aktionerer for, at international lov bliver overholdt.

Hvad er tvangsrydninger
Hvad gør Amnesty

Alle har ret til et værdigt liv

Vi arbejder for at skabe en verden, hvor alle har et værdigt liv. Hvor økonomiske og sociale rettigheder bliver respekteret. Vi dokumenterer overgreb mod fattige befolkningsgrupper og lægger pres på myndigheder og virksomheder for at leve op til deres ansvar for menneskerettighederne.

Hvorfor Amnesty
Hvad kan du gøre
  1. 1. Vælg et beløb
  2. 2. Kontaktinfo
  3. 3. Skattefradrag

Vælg et månedligt beløb

VÆLG ET ANDET BELØB

Kontaktinfo

Tilmeld betalingsservice

Skattefradrag

Hvis du vil have automatisk skattefradrag for din donation, skal du indtaste dit CPR-nummer. 295 kroner af din årlige støtte betaler for dit medlemskontingent. Hvis du er studerende, pensionist eller arbejdsledig udgør beløbet kun 195 kroner. Det beløb er ikke fradragsberettiget.
Dine personlige oplysninger bliver behandlet fortroligt og efter gældende regler for datasikkerhed.
Relateret indhold
@AmnestyOnline

So many of us stand ready to welcome refugees - it's time for leaders to listen: https://t.co/G6vp72u8wL #IWelcome https://t.co/OQUe8FPGAb

@amnestydk