Landsindsamling

Landsindsamling 2019

Amnestys landsindsamling 2019

Den 8. december samler vi ind til arbejdet for menneskerettighederne. Gå med i indsamlingen og vær med til at give en stemme til mennesker, der bliver udsat for overgreb, lever i undertrykkelse eller er på flugt.

Pengene fra indsamlingen går til, at Amnesty kan afsløre krænkelser, mobilisere tusindvis af mennesker til at sige fra og i sidste ende presse magthavere til at stoppe overgreb.

Landsindsamlingen er med til at sikre, at Amnesty kan arbejde effektivt og slagkraftigt - og at vi kan støtte og beskytte endnu flere mennesker.

Tilmeld dig
Om landsindsamlingen

Spørgsmål & Svar

Hvornår skal jeg ud og samle ind, når jeg har tilmeldt mig?

Amnestys indsamling finder sted den søndag den 8. december mellem kl. 10-17. Pengene du har samlet ind, skal afleveres på et afleveringssted i nærheden af dig den 8. december mellem kl. 12.30 og 18.

Hvordan får jeg min indsamlingsbøtte?

Du modtager den med posten på den adresse, du tilmelder dig med. Du modtager materialet i slutningen af november. Indsamlingsbøtten er flad og kan gå i din postkasse. Sammen med bøtten modtager du også flyers til at smide i postkassen hos folk, der ikke er hjemme, ID-klistermærker og et udprint af din rute.

Hvor skal jeg som indsamler aflevere pengene?

Når du er færdig med at samle ind, skal du aflevere din indsamlingsbøtte på et afleveringssted i nærheden af dig. Når du har tilmeldt dig, modtager du et link til adressen på dit nærmeste afleveringssted.

Må man gerne tilmelde sig som indsamler, hvis man er under 18?

Du må gerne tilmelde dig selv om du er under 18. Men børn og unge mellem 11 og 18 år må kun samle ind, hvis de følges ad to og to.

Hvad hvis jeg ikke kan nå hele ruten?

Hvis du ikke kan nå at gå hele din rute, skal du bare gå så meget af den, som du har tid til 😊. Vi forventer ikke, at du bruger mere end cirka tre timer på at samle ind. Du må gerne give os besked efter indsamlingen, hvis ruten var for lang, eller hvis der var andre problemer med den, så kan vi gøre ruten bedre til næste år.

Må jeg godt vælge flere ruter?

Ja, du må meget gerne vælge flere ruter😊 Husk bare på, at du skal være færdig med at samle ind kl. 17.00, og at hver rute typisk tager 2-3 timer.

Hvad gør jeg, hvis jeg bliver syg eller forhindret?

Hvis du bliver syg eller forhindret i at gå din rute den 8. december, må du meget gerne sende os en e-mail på landsindsamling@amnesty.dk eller kontakte os på telefon: 33 45 65 78. Husk at oplyse dit indsamler-ID, når du melder afbud. Dit indsamler-ID står i dine e-mails fra os om indsamlingen.

Hvad går pengene til

Hvad går pengene til?

Den 8. december samler vi ind til Amnestys arbejde for menneskerettighederne. Vi opnår løbende store resultater for mennesker over hele verden.

Hvad går pengene til

Har du spørgsmål? Vi sidder klar til at hjælpe dig.

Ring til os: 33 45 65 78

Skriv til os: landsindsamling@amnesty.dk