Hvad går pengene til?

Pengene og arbejdet

Hvad går pengene til?

Den 8. december samler vi ind til mennesker, der lever i undertrykkelse, frygt og på flugt.

Pengene fra indsamlingen skal sikre, at Amnesty kan arbejde effektivt og slagkraftigt - og at vi kan støtte og beskytte de mennesker, der har brug for os.

Hvordan arbejder vi?

• Amnesty undersøger og afslører krænkelser af menneskerettigheder.
  • Vi har researchere over hele verden og i de mest barske konfliktzoner.
  • Vi taler med ofre og vidner og indsamler dokumentation.
  • Vi skaber opmærksomhed omkring mennesker, der er uretfærdigt frihedsberøvede - og stiller de ansvarlige til regnskab.
  • Vi lægger massivt pres på magthavere og myndigheder gennem globale underskriftsindsamlinger. Alene i Danmark kan vi samle mere end 50.000 underskrifter på 24 timer.
Resultater af vores arbejde
Frihed og værdighed

2019: Sammen om frihed og værdighed

Vi arbejder for, at alle skal kunne tænke, tale og leve frit sammen - og at alle har mulighed for et liv i sikkerhed og tryghed.

I 2018 samlede vi 2,27 millioner kroner ind. Her var der særlig fokus på diskrimination af LGBTI-personer og andre minoritetsgrupper, kvinders rettigheder og mennesker på flugt. I år går vi igen på gaden for at give folk en stemme - og vi står sammen om kampen for frihed, sikkerhed og værdighed. For Amnesty betyder det:

Frihed til at tale, tro og mene
Alle mennesker skal kunne sige deres mening højt og tro på det de vil. Vi støtter de mennesker, der bliver truet på deres frihed. Vi dokumenterer overgreb og bruger vores politiske indflydelse.

Fred fra krig, tortur og forfølgelse
Alle mennesker skal kunne leve i fred og sikkerhed. Vi arbejder for globale løsninger for mennesker på flugt og for retfærdig lov og praksis i Danmark.

Ret til at være dem, vi er
Alle mennesker skal kunne elske dem, de vil og bestemme over deres egen krop. Vi kæmper for lighed og for de mennesker, der bliver diskrimineret på deres køn, identitet eller seksualitet.