Ny seksualundervisning nu!

Aktivister fra Amnesty Youth og Operation Dagsværk har sendt et brev til børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil, hvori de beder om et møde, så de kan fremlægge hende deres anbefalinger til en ny og bedre seksualundervisning.

Sådan sætter du et kondom på. Sådan beskytter du dig imod graviditet. Sådan forløber puberteten.

For mange danskere er det nogenlunde opskriften på den seksualundervisning, de modtog i folkeskolen. Men det vil unge aktivister fra Amnesty og Operation Dagsværk nu gøre op med. Derfor har de i et brev bedt om et møde med børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil, hvor de vil fremlægge deres anbefalinger til en ny og bedre seksualundervisning.

På mødet vil de også overlevere de 30.831 underskrifter fra danskere, der også mener, at der skal en bedre undervisning til for at bidrage til forebyggelsen af seksuel vold, vold i parforhold og homofobi i Danmark.

Læs brevet til ministeren her

Anbefalingerne til en bedre seksualundervisning er støttet af Sex og Samfund, Black Lives Matter, Dansk Kvindesamfund, Everyday Sexism Project, Danner, Erhvervsskolernes elevorganisation, Landssammenslutningen af handelsskoleelever og Danske gymnasieelevers sammenslutning.