Tilmeld dig Lifeline

Hvad er Lifeline

Sådan fungerer det

Lifeline er Amnestys gratis aktionsnetværk, som mere end 200.000 danskere er med i.

2-3 gange om måneden får du underskriftsindsamlinger via e-mail eller sms. Eksempelvis når en blogger skal straffes med stokkeslag, en kvinde tortureres til at tilstå drabet på sin mand, eller en ung mand dømmes til døden for at demonstrere mod styret.

Vi har gjort det nemt for dig at skrive under på sagen: Du skal blot skrive under ved at trykke på en knap i mailen eller sende en sms retur med teksten AKTION (til alm. sms-takst).

Så registrerer vi, at du har skrevet under, og dit navn kommer med på vores underskriftsliste. Vi bruger de mange underskrifter til at lægge pres på myndighederne - og det virker. Vi opnår løbende store resultater.

Tilmeld dig ved at skrive LIFELINE til 1252. Du kan til enhver tid afmelde dig i den mail du får eller ved at sende STOP til 1252.

Resultater

Det gør en forskel

Vi opnår løbende store resultater. Dine underskrifter er med til at redde liv

På 48 timer kan vi samle mere end 40.000 danske underskrifter. Sammen med underskrifter fra andre Amnesty sektioner bruges de til at lægge pres på verdens magthavere.

De lytter! Vi opnår løbende store resultater: Fanger frigives, domme ophæves, sager efterforskes.

Lad os tage et par eksempler: I 2016 besluttede Danmark som det første land i verden at fjerne transkønnethed fra listen over psykiske sygdomme. Khalil, Zeinab, Dilip, Atena og Abed blev løsladt, mens Keywan fik reduceret sin straf. Takket være globalt pres ændrede Malawi to af dets love i september, så du nu får livstid, hvis du arresteres med knogler eller kropsdele fra en albino på dig. Tak til alle jer, der skrev under!

Sådan fungerer Lifeline
Fra sms til e-mail

Har du allerede været med på vores Lifeline-netværk i et stykke tid? Og har du modtaget en sms, hvor vi beder om din e-mailadresse? Så er det fordi, vi fremover også vil bruge e-mail til at indhente underskrifter fra vores Lifeline-netværk.

Når du vælger at få aktionerne via e-mail, får du mere information om dem, vi aktionerer for. Du får også mere information om, hvad der sker med din underskrift og hvilke resultater din underskrift er med til at skabe for menneskerettighederne.

Samtidig sparer vi en masse penge på sms’er, som vi i stedet kan bruge på at undersøge krænkelser og påvirke magthavere til at overholde menneskerettighederne.

Husk, din underskrift gør en forskel – om du sender den via e-mail eller sms. Tak fordi du er med til at kæmpe for alles ret til liv, retfærdighed og værdighed.

Udfyld formularen til vores nyhedsbrev, så vi fremover kan sende dig aktioner på e-mail.

Tilmeld nyhedsbrev