Støt

Vær med

Har du set os på TV?

Mennesker som Maria Teresa har brug for din hjælp!

María Teresa Rivera blev fængslet i 2011 og idømt 40 års fængsel for ”overlagt mord” efter at have aborteret.

Yasaman Aryani på 24 år blev idømt 16 års fængsel for at gå uden tørklæde.

Historier som disse er rystende læsning men hører desværre ikke til sjældenhederne. Hver eneste dag bliver uskyldige kvinder og endda børn smidt i fængsel over hele verden.

Det kræver en lang og vedholdende indsats at få magthaverne til at respektere menneskerettighederne. Med din støtte kan vi fortsætte vores arbejde for en mere retfærdig verden.

Bliv medlem af Amnesty i dag.

Sådan arbejder Amnesty:

• Vi efterforsker og afslører brud på menneskerettighederne. Vores efterforskere er dér, hvor det sker: I krigszoner, fangelejre og andre steder, hvor mennesker er udsatte. De er i kontakt med mennesker berørt af situationer, og de dokumenterer hændelser – ofte mens krig og uroligheder udspiller sig for øjnene af dem
  • Vi informerer resten af verden og stopper magtmisbrug. Så snart vi har dokumentation og bevis for overgreb eller diskrimination, sørger vi for, at sandheden kommer frem. Vores efterforskningsteam udarbejder rapporter, analyser og pressemeddelelser i kampen for at oplyse omverdenen.
  • Vi beskytter udsatte menneskers rettigheder. Når et menneskes liv er i fare, starter vi hasteaktioner og underskriftskampagner, der bakkes op af folk fra hele verden. Denne mobilisering lægger stort pres på magtudøvere, og således støtter vi op om mennesker, der er uskyldigt fængslet, risikerer dødsstraf eller har fået frataget deres rettigheder.
  • Vi arbejder for, at regeringer verden over sætter menneskerettighederne i centrum af deres håndtering af corona-virussen.