Året der gik

Filip-Marko Majkic

Tak for støtten i år!

I år har vi sammen skabt resultater for menneskerettighederne. Reddet udsatte mennesker, fået uskyldige løsladt og kæmpet for at ændre love. Alt sammen for at sikre retten til liv, frihed og retfærdighed.

Støt

Din støtte hjælper!

I år har du bl.a. været med til at sikre følgende sejrer:

- Løsladelse af Narges og Nabeel og andre uretfærdigt fængslede personer

- Vedtagelse af en samtykkebaseret voldtægtslovgivining

- Saudi-Arabien afskaffer dødsstraf til mindreårige.

Støt Amnesty med et valgfrit beløb således, at vi også i 2021 sammen kan skabe en mere retfærdig verden.

Amnesty accepterer ikke finansiering fra regeringer eller politiske organisationer. Denne økonomiske uafhængighed betyder, at vi objektivt kan forsvare menneskerettighederne over hele verden.

Din gavmilde gave er fradragsberettiget, og hjælper os med at beskytte sårbare mennesker over hele verden. I år kan du få skattefradrag for donationer op til 16.600 kr.

Tak for din tid og din støtte i 2020. Vi håber, du er med igen næste år.

Sådan skaber vi forandring

Tre grundpiller i vores arbejde

Vi dokumenterer overgreb, vi påvirker magtudøverne, vi samler verden for at redde liv

Dokumentation

Forandringer begynder med fakta. Vores eksperter udfører præcis, krydstjekket research verden over. Dér, hvor uretfærdighed sker - i krig og konflikt.

Vores dokumentation gør det muligt at stille myndigheder og millitære ledere til ansvar for bryd på menneskerettighederne. Dokumentationen er en vigtig del af arbejdet, men det er også en tidskrævende proces. Uden vores økonomiske støttere ville disse historier ikke blive fortalt. Ved at støtte vores arbejde bidrager du til, at krænkelser kommer frem i lyset.

Påvirkning af magthavere

Vi oplyser verden om brud på menneskerettigheder og presser myndigheder, regimer og ledere. Det gør vi på baggrund af vores analyser og rapporter og ikke mindst ved hjælp af det folkelige pres vi kan ligge som en global organisation med over 3 millioner medlemmer.

Global mobilisering

Vores pres resulterer gang på gang i, at mennesker bliver løsladt og får deres frihed og liv tilbage. Det opnår vi sammen med vores støttere og medlemmer på tværs af landegrænser, fordi internationalt pres stadigvæk spiller en rolle og giver nogle mennesker deres frihed tilbage.