Som medlem af Amnesty International er du med til at kæmpe for mennesker, hvis grundlæggende rettigheder ikke overholdes.

Din støtte gør det muligt for os at efterforske og dokumentere brud på menneskerettighederne, mobilisere tusindvis af mennesker til at sige fra og lægge pres på de magthavere, der misbruger deres magt.

Det gør vi, fordi det virker. Sammen stopper vi henrettelser og tortur. Vi dokumenterer krigsforbrydelser i verdens brændpunkter. Og vi kæmper for alle menneskers grundlæggende rettigheder.

Leveringtid

Vi forventer at sende plakaterne afsted fra d. 19. februar.

Sådan arbejder Amnesty med at beskytte civile

Når krig og væbnet konflikt bryder ud, står det helt centralt for os i Amnesty at dokumentere krænkelser af international lov, herunder krigsforbrydelser.

Vi efterprøver foto- og videomateriale, interviewer øjenvidner og overlevere, samt indsamler og analyserer fysiske beviser som ammunition. Din støtte er med til at sikre, at vi kan fortsætte med at dokumentere forbrydelser begået mod civile og lægge pres på internationale magthavere, som vi kræver omgående handling fra.

Uden dokumentation kan vi ikke bevise, hvad der sker. Og uden beviser kan de ansvarlige ikke stilles til ansvar.

Når du støtter Amnesty, er du med til at sikre indsamlingen af beviser for bl.a. krigsforbrydelser, så det er muligt at retsforfølge de ansvarlige og stoppe deres overgreb på civile.

SÅDAN ARBEJDER AMNESTY INTERNATIONAL

Vi efterforsker og afslører brud på menneskerettighederne.

Vi informerer resten af verden og stopper overgreb.

Vi mobiliserer mennesker verden over til at sige fra overfor de uretfærdige krænkelser via underskriftindsamlinger og kampagner.