Tak fordi du gør en forskel.
For migrantarbejderne i Qatar.
For mennesker på og uden for banen.
For menneskerettighederne over hele verden.

Når VM slutrunden i herrefodbold fløjtes i gang i Qatar i november, sker det på en trist baggrund. I forbindelse med forberedelserne til slutrunden har Amnesty kunne dokumentere alvorlige krænkelser af migrantarbejderes menneskerettigheder. Amnesty lægger pres på FIFA og Qatar for at forbedre forholdene for migrantarbejderne.

Støt Amnestys arbejde med min. 150 kr. og få dit helt eget #ForMigrantWorkers tørklæde.

Amnesty har siden 2013 dokumenteret forholdene i Qatar, så FIFA, fodboldforbund, regeringer og fans er opmærksomme på forholdene omkring VM.

Selvom Qatar i 2017 introducerede en række tiltag for at forbedre migrantarbejdernes rettigheder, har de ikke formået at håndhæve reglerne. Det betyder, at migrantarbejdere i Qatar stadig bliver systematisk udnyttet og mishandlet.

FIFA og Qatar har et ansvar for at rette op på den skade, som er forvoldt de migrantarbejdere, der har været tilknyttet VM-byggerierne. Vi styrker derfor vores indsats for at råbe disse aktører op!

Når du støtter vores arbejde, er du med til at sikre, at vi fortsat kan arbejde for fairplay både udenfor og på banen.

Tak, fordi du bidrager.

Forvent leveringstid op mod 10 dage.

Tørklædet er produceret i Tyrkiet, og materialet er acryl.