Tortur

Kort sagt

Tortur

De psykiske konsekvenser af tortur. Hvad skal der til for at forhindre tortur.

Materialet er udviklet til lærere i udskolingen med introduktion til menneskerettighederne og en række pædagogiske øvelser. Nogle af øvelserne indeholder arbejdsark til eleverne, som du nemt kan klippe ud og udlevere til dem. Vi har opdateret materialet i oktober 2015, så det følger en læringsmålstyret undervisning og de forenklede Fælles Mål, især til faget samfundsfag.

Målet har været at eleverne, ved hjælp af materialet vil få en nuanceret viden om tortur. På den måde kan eleverne i højere grad reflektere over egne rettigheder og handlemuligheder.

Vi har skrevet materialet i samarbejde med en lærer, Anne Marie Thirup Christiansen. Det kan med fordel bruges i vores Skriv for Liv kampagne.

Hent Materiale

Tortur - Et undervisningsmateriale

Må vi kontakte dig

Må vi kontakte dig for evaluering af materialet?

Det er vigtigt for os at vi løbende kan evaluere og forbedre vores materiale. Derfor vil vi bede dig indtaste dine kontaktoplysninger og give os lov til at kontakte dig om nogle måneder, med et par spørgsmål om din oplevelse af materialet.