Oplæg Foredrag Undervisning Skole Lærer

Kort sagt

Oplæg om menneskerettigheder

Inspirerende og gribende oplæg -  det koster ikke noget.

Amnesty International har et korps af frivillige oplægsholdere der fortæller unge og voksne over hele landet om menneskerettighederne og om Amnestys arbejde. Oplæggene kan være skruet sammen på flere måder, fx:

• Oplæg med efterfølgende debat for et eller flere hold.
  • Del af et længere undervisningsforløb.
  • Fagligt input ved café- og aftenarrangementer.

Værd at vide

Oplæggene handler om Amnestys arbejde for menneskerettighederne generelt eller tager udgangspunkt i en særlig problemstilling, som I ønsker at sætte fokus på.

• Oplæggene varer normalt en til to timer, men oplægsholderne justerer gerne tid og indhold, så det passer til jer.
  • Vi skaber kontakten mellem jer og oplægsholderen, men det er jer, der sammen arrangerer oplægget.
  • Selve oplægget er gratis, men I betaler for oplægsholderens transportudgifter.
  • Amnestys oplægsholdere er frivillige og optræder uden honorar. De optræder som medlemmer af Amnesty, ikke som repræsentanter for os. I er dog altid velkomne til at støtte Amnesty med et engangsbeløb som tak for oplægget.

Ønsker I mere information om oplæg om menneskerettigheder så er I altid meget velkomne til at kontakte os. Det kan fx være om indhold, dato og oplægsholder. Det er naturligvis helt uforpligtende, og vi svarer dig inden for en uge. Vi glæder os til at arrangere et oplæg for jer.

Booking

Det er en god idé at kontakte os 3 uger før den ønskede dato da det tager lidt tid at arrangere oplæggene.

Booking

Book et oplæg - udfyld formularen.

14/4-2020: VIGTIG INFORMATION

På grund af coronavirus smitterisiko afholder vi ikke oplæg i den næste tid. Vi følger regeringens anbefalinger på skoleområdet og forventer ikke at kunne afholde oplæg for større grupper før tidligst d. 10. maj. Afhængig af hvordan situationen udvikler sig i den næste tid, kan det dog blive nødvendigt at udskyde yderligere.

Hvis du allerede har booket et oplæg til anholdelse indenfor den nærmeste fremtid, som vi vil være nødt til at aflyse, vil du høre direkte fra os.

Du er fortsat velkommen til at booke oplæg til afholdelse efter marts måned. Vi vil da give direkte besked, hvis vi efterfølgende bliver nødt til at aflyse længere frem i tiden.