Spørgsmål og svar om telemarketing

Telemarketing er en vigtig del af vores menneskerettighedsarbejde

Hvem ringer vi til?

Gennem vores telemarketing tilbyder vi medlemskab af Amnesty, og vi kontakter et bredt udsnit af den danske befolkning. Amnesty ønsker en bred opbakning, og på den baggrund tilrettelægger vi vores telemarketingarbejde. Vi ringer hovedsageligt til personer, der har interageret med vores arbejde, primært gennem vores underskriftindsamlinger, hvis der er givet tilladelse til kontakt. Derudover samarbejder vi med forskellige analysefirmaer, hvorfra vi køber kontaktoplysninger på mulige emner.

Derudover ringer vi til eksisterende medlemmer for at sikre os, at medlemmerne er tilfredse med deres medlemskab og for at høre, om de er interesserede i at øge deres medlemsbidrag.

Derudover ringer vi også til tidligere medlemmer af Amnesty for at høre, om de er interesserede i at blive medlem igen.

Hvis du har kommentarer og input til vores telemarketingarbejde, er du mere end velkommen til at ringe til os på 33 45 65 65 eller sende en mail.

Har I etiske retningslinjer ift. telemarketing?

Vi ønsker at fremtidssikre Amnesty International igennem etisk, moralsk og professionel telemarketing. Det er vigtigt for os, at vores medarbejdere kender og følger vores etiske retningslinjer. Derfor har alle ansatte i telemarketing fået udleveret retningslinjerne ’Etik & Moral i TM Amnesty”.

Vores telemarketingmedarbejdere benytter sig af følgende materialer og redskaber i arbejdet med etik og moral:

  • Indsamlingsorganisationernes brancheforening, ISOBROs, etiske retningslinjer “Code of conduct”
  • Tæt samarbejde med vores egen Medlemsservice, der varetager henvendelser fra medlemmer
  • Synlige og tilgængelige materialer vedrørende lovgivning om telemarketing
  • Kvartårligt anonymt besvaret spørgeskemaundersøgelse til medarbejderne vedrørende etik og moral

Hvem ringer til dig?

Hvis du er blevet kontaktet af 32639380, 32639381, 32639387, 32639389, 32639392, 32639400, 32639406, 32639410, 32639416, 32639418, kan du være sikker på, at det er en medarbejder fra Amnesty.

Vi er stolte af vores arbejde og går meget op i, at vi møder mennesker i telefonen med respekt, professionalisme og engagement. Det er et centralt punkt for os, at vores telemarketingmedarbejdere bliver holdt opdateret om organisationens arbejde og undervist i etisk og moralsk telemarketing.

Nyansatte medarbejdere får en udførlig introduktion til Amnestys arbejde og vores krav til medlemshvervning. Herefter modtager de dagligt opdateringer om Amnestys arbejde samt løbende undervisning i telemarketingsteknikker. På den måde sikrer vi, at vores medarbejdere er velinformerede om Amnestys generelle arbejde og om aktuelle kampagner.

Alle telemarketingmedarbejdere i Amnesty får en fast timeløn, og ingen modtager provision. Provisionsløn strider imod vores etiske principper og vores fokus på høj kvalitet i mødet med mennesker.

Er det sikkert at udlevere personlige oplysninger?

Som nyt medlem giver vi dig muligheden for at støtte månedligt via BetalingsService (Nets, tidligere PBS). For at oprette en betalingsaftale beder vi dig oplyse dit registreringsnummer, kontonummer og cpr-nummer.

Du kan trygt udlevere registreringsnummer, kontonummer og cpr-nummer over telefonen. Registreringsnummeret oplyser, hvilken bank kontoen er i. Kontonummeret oplyser, hvilken konto, der er tale om. Vi beder om cpr-nummer for at få bekræftet din identitet som retmæssig indehaver af den oplyste konto og for at kunne indberette dit bidrag til SKAT.

Hvis du alligevel ikke ønsker at dele dine oplysninger med os, er det muligt at oprette et medlemskab via sit mobilabonnement, hvor man månedligt betaler via sit telefonabonnement.  

Hvorfor ringer vi?

Medlemmerne er altafgørende for Amnestys arbejde. De sikrer os en stærk stemme i arbejdet for de mennesker, hvis rettigheder dagligt krænkes verden over. Amnesty er uafhængig af politiske interesser. Vores research og kampagner er udelukkende finansieret af vores medlemmer, og det gør støtten fra vores medlemmer fuldstændig uundværlig i vores arbejde.

Derfor benytter vi os blandt andet af telemarketing.

Vi bruger ikke hemmeligt nummer og du kan derfor altid kende os på telefonnumrene 33 45 65 75 og 33 45 65 65

Amnesty har i flere år haft egen telemarketingafdeling. Det betyder, at de medarbejdere, du møder i telefonen (phonere) er en del af organisationen. Vi tilbyder dig muligheden for at blive medlem og støtte via BetalingsService (Nets, tidligere PBS).

For at oprette et medlemskab beder vi dig oplyse dit registreringsummer, kontonummer og cpr-nummer.

Hvis oplysningerne ikke ønskes at blive delt med phoneren er det muligt at oprette et abonnement via SMS, hvor den månedlige støtte foregår via sit telefonabonnement. 

Har du flere spørgsmål?

Vores medlemservice-team sidder klar til at hjælpe dig, hvis du har spørgsmål til dit medlemskab, vil du melde flytning eller vide mere om Amnestys arbejde.

Er du blevet ringet op, eller har du mødt en medarbejder på gaden – og har du spørgsmål til det, kan du også kontakte medlemsservice.

Kontakt medlemsservice

Mail: medlemsservice@amnesty.dk

Ønsker du at tale med en medarbejder – se åbningstider her