Amnesty fejrer menneskerettighedernes 70-års fødselsdag med unik koncert

10. december kan du få en eksklusiv koncertoplevelse i Bremen Teater i København, når fire danske kunstnere synger deres sange i nye og hudløst ærlige udgave i en hyldest til menneskerettighederne.

Kunne du tænke dig at få en stor musikoplevelse og være med til at fejre menneskerettighedernes 70-års fødselsdag på dagen?

Så skal du købe billet til Bremen Teater i København den 10. december, hvor Katinka, Silas Bjerregaard (Turboweekend), Kill J og Mads Damsgaard (Goss) synger deres sange i nye og hudløst rå udgaver – kun støttet af tonerne fra Gustaf Ljunggrens flygel.

Koncerten sker i samarbejde med SPOT festivalen og de populære Naked-sessions – en SPOT-begivenhed, der denne aften ekstraordinært kommer til hovedstaden for at støtte op om Amnestys markering af jubilæet. Der er tale om en helt særlig koncertform, hvor kunstnerne går linen ud og præsenterer deres kendte sange i et helt nøgent og personligt arrangement.

Musik og menneskerettigheder er et godt match
Arrangementet på Bremen er en del af en større kampagne i 70-året for FN’s Verdenserklæring om Menneskerettigheder, hvor Amnesty tager den grundlæggende fortælling om menneskerettigheder op med den danske befolkning: Hvad er menneskerettigheder egentlig? Hvorfor er de vigtige at værne om? Hvordan ville vores liv se ud uden dem?

Det er meget bevidst, at musik er en del af fejringen, fortæller Amnestys generalsekretær Trine Christensen:

”Musik og menneskerettigheder kan noget særligt sammen, og Naked skærer musikken ind til benet for at røre og ramme publikum og kunstnerne selv på en anderledes måde. Det samme forsøger vi at gøre med menneskerettighederne, hvor vi kredser om den helt enkle fortælling: At menneskerettighederne tilhører os alle – og at de stadig er det bedste bud på en tryg hverdag og en sikker verden, hvor vi kan tænke, tale og leve frit sammen”.

Festivalchef: Vi hylder frihed
Naked har de sidste otte år været en stor succes ved SPOT Festival, og det er første gang, at konceptet præsenteres i et andet regi.

”Vores fælles behov og glæde ved at spille og lytte til musik kræver frihed. Men frihed er kun en drøm for alt for mange – frihed er ikke en selvfølge for alle. Vi hylder enhver indsats og beslutning, der kan styrke det enkelte menneskes frihed – fra den danske grundlov til det internationale arbejde for menneskerettigheder”, siger SPOTs leder Gunnar Madsen om arrangementet.

Koncerten begynder klokken 20 og slutter cirka 21.30. Billetter kan købes her

Overskuddet fra koncerten går til Amnestys arbejde for menneskerettighederne.

Læs i øvrigt mere om 70-året for menneskerettighedserklæringen her.