Fodboldklubber støtter Ukraine og samler ind til Amnesty

Læs OB’s pressemeddelelse omkring samarbejdet med hummel og SønderjyskE her.

I samarbejde med hummel står vi sammen med SønderjyskE i kampen mod krig i Ukraine, når vi til eftermiddag løber på banen iført en specialdesignet trøje i de ukrainske farver og med budskabet STOP THE WAR.

Mere end 7,5 millioner børn er fanget i krigen i Ukraine, og tusindvis af familier flygter lige nu fra det krigsramte land. For at hjælpe og vise støtte til den ukrainske befolkning vil vi forud for dagens kamp stå sammen med SønderjyskE om at fordømme krigen i Ukraine.

I samarbejde med hummel vil begge klubber gå på banen iført de ukrainske farver og med budskabet ’STOP THE WAR’ printet på maven som et symbol på, at vi står sammen i vores støtte til Ukraine. Og selvom vi er rivaler, når bolden ruller på grønsværen, spiller vi alle på det samme hold i kampen mod krig.

– Situationen i Ukraine er ganske forfærdelig, og den bekymrer os alle. Derfor er vi glade for, at kan bruge vores brand til at skabe opmærksomhed om det vigtige arbejde, Amnesty leverer for at støtte de krigsramte familier i Ukraine, siger Jack Jørgensen, der er kommerciel chef i OB.

Foruden de specialdesignede indløbstrøjer har hummel også startet en pengeindsamling i samarbejde med hjælpeorganisationen Amnesty, der har til formål at støtte de krigsramte familier i Ukraine.

Pengene fra indsamlingen vil gå til Amnestys arbejde med at dokumentere angreb på civile og mulige krigsforbrydelser i Ukraine. Dokumentationen bliver delt med regeringer, medier og internationale organisationer som FN for at stoppe angrebene på civile. Derudover arbejder Amnesty for at få de ansvarlige retsforfulgt, så ofrene kan få retfærdighed.

Indsamlingen vil være aktiv frem til søndag den 13. marts, hvor du kan støtte Amnestys arbejde mod krigsforbrydelser i Ukraine ved at sende en sms med teksten OB til 1252 (100 kr.). Foruden at støtte det gode formål vil alle donationer samtidig deltage i konkurrencen om en signeret legende-trøje samt seks VIP-billetter til en valgfri OB-kamp på Nature Energy Park. Du kan også at betale via MobilePay på 568000 (modtager Amnesty International indsamling hummel), og hvis du indbetaler mindst 100 kroner og skriver ”OB” på overførslen, deltager du også i konkurrencen.

Som et led i støtten til Ukraine fordobler hummel det beløb, der bliver doneret fra klubbernes fans og øvrige interessenter.