Kom helt tæt på stjernerne med Amnesty

Du kan stadig nå at vinde billetter til intimkoncerterne i København, Odense og Aarhus, hvor navne som Fallulah, Per Vers og Katinka optræder gratis ved eventet ”Give a Home” for at støtte vores arbejde for mennesker på flugt.

Du har sat dig i sofaen i en helt almindelig stue et sted i Danmark. Omkring dig sidder de få andre heldige. Så træder en række af Danmarks største musiknavne ind i stuen, og efter at alle har set hinanden i øjnene, begynder koncerten få meter fra din siddeplads.

Verdens største musikbegivenhed, Amnesty-eventet ”Give a Home”, foregår i private hjem i mere end 200 byer verden over onsdag den 20. september – heriblandt i København, Odense og Aarhus. Og du har stadig chancen for at vinde billetter til denne enestående aften.

I udlandet har store navne som Ed Sheeran, The National og Hot Chip sagt ja til at optræde til fordel for mennesker på flugt, mens der i Danmark vil være intimkoncerter med blandt andre Fallulah, Per Vers, Katinka, Moses: ”Andreas”, Ida Gard, Hudna og den egyptiske rapper Yukka Shahin. Flere navne offentliggøres de kommende uger.

Koncerter i tre danske byer
Eventet er arrangeret i samarbejde med Sofar Sounds, der er eksperter i at arrangere intime koncerter hjemme hos musikfans. For at vinde to billetter til koncerterne i København, Odense og Aarhus skal du gå ind på sofarsounds.com/giveahome.

Her kan du vælge din foretrukne by og event og samtidig donere penge til Amnestys arbejde for mennesker på flugt. Adresserne på de private hjem, hvor koncerterne skal finde sted, holdes hemmelige, indtil koncertdagen nærmer sig.

Sofar Sounds, der ligesom kunstnerne stiller sig gratis til rådighed denne aften, har tidligere arrangeret koncerter så forskellige steder som afsidesliggende landejendomme i Melbourne, lofter i London og tidligere skoler i São Paulo. Herhjemme Sofar Sounds også holdt adskillige koncerter i private lejligheder og andre steder, hvor der normalt ikke bliver spillet livemusik.

Musik som samlingspunkt
Ifølge generalsekretær Salil Shetty er ”Give a Home” en rigtig god måde at skabe opmærksomhed om de mange mennesker, der er blevet tvunget til at forlade deres hjem.

”Musik og kunst har altid været stærke partnere i kampen for retfærdighed, fordi begge ting har evnen til at røre noget dybt inde i os. De hjælper os med at se ud over grænser og vise, hvad der samler os”, siger han.