Menneskerettighederne skal tilbage på dagsordenen i USA

Amnesty opfordrer USA’s kommende præsident Joe Biden til at stoppe menneskerettighedskrænkelser i USA og rundt om i verden.

Amnesty International opfordrer den kommende præsident Joe Biden og Kongressen til at sætte menneskerettighederne øverst på dagsordenen.

”Som en organisation dedikeret til at forsvare alles menneskerettigheder i USA og overalt i verden, opfordrer Amnesty International den nye Biden-administration til straks at stoppe menneskerettighedskrænkelser begået af den amerikanske regering, herunder tilbageholdelse og adskillelse af børn og deres familier, der søger sikkerhed i USA, ” siger Bob Goodfellow fungerende direktør i Amnesty Internationals amerikanske afdeling.

I en erklæring siger han, at selvom den nuværende amerikanske administration har begået adskillige menneskerettighedsovertrædelser, gik mange overtrædelser også forud for Donald Trump.

”For at vende udviklingen med amerikanske menneskerettighedskrænkelser skal den nyvalgte præsident Biden og Kongressen prioritere en stærk menneskerettighedsdagsorden.”