Telemarketing er en vigtig del af vores menneskerettighedsarbejde
Hvem ringer vi til?
Gennem vores telemarketing tilbyder vi medlemskab af Amnesty, og vi kontakter et bredt udsnit af den danske befolkning. Amnesty ønsker en bred opbakning, og på den baggrund tilrettelægger vi vores telemarketingarbejde. Vi ringer hovedsageligt til personer, der har interageret med vores arbejde, primært gennem vores underskriftindsamlinger, hvis der er givet tilladelse til kontakt. Derudover samarbejder vi med forskellige analysefirmaer, hvorfra vi køber kontaktoplysninger på mulige emner.
Derudover ringer vi til eksisterende medlemmer for at sikre os, at medlemmerne er tilfredse med deres medlemskab og for at høre, om de er interesserede i at øge deres medlemsbidrag.
Derudover ringer vi også til tidligere medlemmer af Amnesty for at høre, om de er interesserede i at blive medlem igen.
Hvis du har kommentarer og input til vores telemarketingarbejde, er du mere end velkommen til at ringe til os på 33 45 65 65 eller sende en mail.
Har I etiske retningslinjer ift. telemarketing?
Vi ønsker at fremtidssikre Amnesty International igennem etisk, moralsk og professionel telemarketing. Det er vigtigt for os, at vores medarbejdere kender og følger vores etiske retningslinjer.
Vores telemarketingmedarbejdere benytter sig af følgende materialer og redskaber i arbejdet med etik og moral:
- Indsamlingsorganisationernes brancheforening, ISOBROs, etiske retningslinjer “Code of conduct”
- Tæt samarbejde med vores egen Medlemsservice, der varetager henvendelser fra medlemmer
- Synlige og tilgængelige materialer vedrørende lovgivning om telemarketing
Hvem ringer til dig?
Hvis du er blevet kontaktet af et af følgende telefonnumre, kan du være sikker på, at det er en medarbejder fra Amnesty:
32639550
39192032
32639569
39192051
32639551
39192044
32639553
32639571
32639554
32639581
32639552
32639568
32639570
39192040
39192046
Vi er stolte af vores arbejde og går meget op i, at vi møder mennesker i telefonen med respekt, professionalisme og engagement. Det er et centralt punkt for os, at vores telemarketingmedarbejdere bliver holdt opdateret om organisationens arbejde og undervist i etisk og moralsk telemarketing.
Nyansatte medarbejdere får en udførlig introduktion til Amnestys arbejde og vores krav til medlemshvervning. Herefter modtager de dagligt opdateringer om Amnestys arbejde samt løbende undervisning i telemarketingsteknikker. På den måde sikrer vi, at vores medarbejdere er velinformerede om Amnestys generelle arbejde og om aktuelle kampagner.
Er det sikkert at udlevere personlige oplysninger?
Som nyt medlem giver vi dig muligheden for at støtte månedligt via MobilePay eller BetalingsService. For at oprette en betalingsaftale beder vi dig oplyse dit registreringsnummer, kontonummer og cpr-nummer.
Du kan trygt udlevere registreringsnummer, kontonummer og cpr-nummer over telefonen. Registreringsnummeret oplyser, hvilken bank kontoen er i. Kontonummeret oplyser, hvilken konto, der er tale om. Vi beder om cpr-nummer for at få bekræftet din identitet som retmæssig indehaver af den oplyste konto og for at kunne indberette dit bidrag til SKAT.
Hvorfor ringer vi?
Medlemmerne er altafgørende for Amnestys arbejde. De sikrer os en stærk stemme i arbejdet for de mennesker, hvis rettigheder dagligt krænkes verden over. Amnesty er uafhængig af politiske interesser. Vores research og kampagner er udelukkende finansieret af vores medlemmer, og det gør støtten fra vores medlemmer fuldstændig uundværlig i vores arbejde.
Derfor benytter vi os blandt andet af telemarketing.
Vi bruger ikke hemmeligt nummer og du kan derfor altid kende os på de telefonnumre som står i afsnittet: Hvem ringer til dig.
Har du flere spørgsmål?
Vores medlemservice-team sidder klar til at hjælpe dig, hvis du har spørgsmål til dit medlemskab, vil du melde flytning eller vide mere om Amnestys arbejde.
Er du blevet ringet op, eller har du mødt en medarbejder på gaden – og har du spørgsmål til det, kan du også kontakte medlemsservice.
Kontakt medlemsservice
Mail: medlemsservice@amnesty.dk
Ønsker du at tale med en medarbejder – se åbningstider her