Landsmøde & menneskerettighedsfestival

Den 28. april 2024 holder Amnesty International Danmark vores årlige landsmøde i Demokrati Garage i København Nordvest. Som noget nyt afholdes landsmødet sammen med vores spritnye menneskerettighedsfestival samme sted.

Amnestys Landsmøde

For 60. gang mødes danske medlemmer af Amnesty for at diskutere menneskerettigheder, fokusområder og for at vælge den bestyrelse, som skal styre organisationen sikkert igennem de næste års arbejde for menneskerettighederne. Og i år også for at fejre vores runde fødselsdag!

Landsmødet er et demokratisk organ, hvor alle medlemmer har mulighed for at dele deres meninger og afgive deres stemme. Eneste krav er, at man har været medlem af Amnesty International Danmark i minimum seks måneder.

Landsmødet foregår mellem 9.00 og 12.00.

Rettidigt tilmeldte modtager en mail med landsmødematerialerne senest fire uger før mødet.

Menneskerettighedsfestival 2024

Den 28. april inviterer vi for første gang til menneskerettighedsfestival i Demokrati Garage i København Nordvest.

Amnesty Danmark fylder 60. Og det kalder på både fejring og fornyelse! Derfor inviterer vi til en april-søndag i selskab med nogle af Danmarks førende eksperter, debattører, aktivister og kunstnere – som alle har dét til fælles, at de brænder lige så meget for menneskerettigheder, som vi gør.

SITUATIONEN I GAZA, HADTALE OG IRANSKE KVINDERS FRIHEDSKAMP er blot nogle af de emner, vi mødes om i april. Det gør vi via politiske debatter, personlige samtaler, litterære oplæsninger og kreative workshops – alle med fokus på, hvordan vi styrker menneskerettighederne i en stadigt mere polariseret verden.

Menneskerettighedsfestivalen foregår mellem 13.00 og 18.00.

Vi håber, at du vil være med. Vi refunderer rejseudgifter med tog og bus ud over de første 300 kroner.

Du kan læse referater fra landsmøderne herunder