I år fejrer Amnesty Danmark 60 års jubilæum. Siden 1964 har vi arbejdet utrætteligt for at beskytte alle menneskers rettighederne verden over.

I anledningen af vores jubilæum har vi genoptrykt fem af vores gamle plakater til A5-postkort. Dem får du i gave, når du melder dig ind i Amnesty International Danmark i dag.

Plakater har altid været en vigtig kommunikationsform for Amnesty for at skabe håb og minde os om den forskel, vi sammen gør.

De fem postkort stammer fra følgende tidligere Amnesty-plakater:

1977 – USA – Samvittighedsfanger
1985 – Finland – Ytringsfrihed
1988 – Norge – Håb
2011 – Nicaragua – Kvinders rettigheder
2022 – Danmark – Væbnet konflikt

Få de fem postkort, når du melder dig ind i Amnesty International Danmark i dag.

Hvad går min støtte til?

Vi bekæmper uretfærdighed i Danmark og overalt i verden – fra tortur og uretfærdige fængslinger til diskrimination og vold mod kvinder og minoriteter. Din støtte gør det muligt for os at være en stærk stemme for dem, der mangler et talerør.

Lige nu arbejder vi f.eks. for at dokumentere de voldsomme menneskerettighedskrænkelser i Gaza og for stoppe dansk våbentransport til Israel. Med støtte som din kan vi skabe opmærksomhed på situationen, presse internationale magthavere til at handle og indsamle beviser for krigsforbrydelser, så de ansvarlige kan stilles til ansvar.

Senest er vores dokumentation blevet brugt i den historiske ICJ-retssag mod Israel, og vi har sagsøgt den danske stat for våbeneksporten til Israel.

Bliv medlem i dag

Som medlem af verdens største menneskerettighedsorganisation bidrager du direkte til at skabe en verden, hvor alle menneskers rettigheder respekteres. Helt konkret går din støtte til at

• Dokumentere menneskerettighedskrænkelser, så de ansvarlige kan blive retsforfulgt
  • Kæmpe for udsatte mennesker, hvis stemmer ikke bliver hørt
  • Mobilisere millioner af mennesker verden over til at sige fra overfor uretfærdighed

Tak, fordi du gør en forskel.

SÅDAN ARBEJDER AMNESTY INTERNATIONAL

Vi efterforsker og afslører brud på menneskerettighederne.

Vi informerer resten af verden og stopper overgreb.

Vi mobiliserer mennesker verden over til at sige fra overfor de uretfærdige krænkelser via underskriftindsamlinger og kampagner.