I de senere år er vi i hele verden blevet vidne til en øget polarisering mellem befolkningsgrupper.  Islamofobi, racisme og transfobi er i vækst.

Hadtale er en afgørende faktor i denne polarisering – og den kommer i mange former; fra hadefulde ytringer online, over tilråb i det offentlige rum, til private hadbeskeder. Fælles for typerne af hadtale er, at de kan have alvorlige konsekvenser for den ramtes tryghed og mentale sundhed og for vores fælles, demokratiske samtale.

Had skader

Med kampagnen ’Had skader´ sætter vi fokus på, hvordan hadtale truer vores mest basale rettigheder som ytringsfrihed og retssikkerhed. Vi vil sikre, at flere siger fra, når de møder eller overværer hadtale – og at flere kender deres rettigheder.

Kom og hør mere om Amnestys kampagne ’Had skader’ og find ud af, hvordan du kan blive en del af bevægelsen mod hadtale.

KOM TIL INSPIRATIONSAFTEN

• København:tirsdag den 23. maj kl. 17:00-19:00 , Gammeltorv 8, 4. sal, 1457 København K
  • Aalborg: tirsdag den 23. maj februar kl. 17:00-18:30 , Jernbanegade 23, 1. th. 9000 Aalborg
  • Odense:onsdag den 24. maj kl. 17:00-19:00, Borgernes hus, Østre Stationsvej 15, 5000 Odense C.  Lokale: 3.6
  • Aarhus: onsdag den 24. maj februar kl. 17:00-19:00, Frederiksgade 71, 1 sal, 8000 Aarhus C.

Har du spørgsmål til, hvordan du engagerer dig i kampagnen, så skriv til aktivisme@amnesty.dk.