Amnesty Academy er vores online undervisning, der gør dig klogere på aktuelle sager, områder og kampagner i Amnesty International. Undervisningen er målrettet både aktivister, medlemmer og oplægsholdere, men alle der er interesserede i menneskerettigheder og vores arbejde er velkommen til at deltage – vi lover, I bliver endnu klogere på, hvordan vi forsøger at skabe en mere retfærdig verden!

Undervisningen bliver som oftest faciliteret af forskellige medarbejdere og andre eksperter med god mulighed for inputs og dialog. De forskellige sessions foregår over platformen Zoom. Du vil modtage en mail med et link nogle dage før, så du er klar til at deltage.

Hvis du har spørgsmål er du altid velkommen til at skrive til aktivisme@amnesty.dk

Bliv klogere på virksomheders ansvar og kampagnen Go’ Stil

Virksomheder og finansielle institutioner har stigende indflydelse på den verden, vi lever i. De har derfor også et ansvar for at sikre, at deres aktiviteter ikke påvirker menneskerettigheder og miljø negativt. Vi har lanceret kampagnen Go’ Stil, for at lægge pres på de danske myndigheder, så de sikrer at danske virksomheder lever op til dette ansvar!

Tirsdag den 23. februar kl. 16.30-18.00 kan du deltage i Amnesty Academy på zoom og blive klogere på, hvordan virksomheder og finansielle institutioner i Danmark kan undgå at krænke menneskers rettigheder forbindelse med deres verdensomspændende aktiviteter og investeringer. Du kan også høre, hvordan du kan være med til at skabe den nødvendige politiske forandring.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at skrive til aktivisme@amnesty.dk