I disse udfordrende COVID-19 tider, er det vigtigt at huske på, at menneskerettighederne jo er fundamentet for Amnestys arbejde. Derfor har European Amnesty Action Coordination Group lavet en kampagne med fokus på at vise, hvad menneskerettighederne betyder for folk på en kreativ måde.

Vi synes idéen er så god, at vi har besluttet os for at hjælpe. Det, du skal gøre, er at tegne din ynglingsrettighed, eller bare en rettighed, som du har benyttet dig af i dag (du kan finde rettighederne her).

Når du har tegnet den, tager du et billede, og deler det på instagram med hashtagget #draw4rights eller sender til os på youth@amnesty.dk, så sørger vi for at det bliver delt på de sociale medier. Derefter nominerer du fem venner til at gøre det samme – så vi kan få spredt det kreative budskab endnu mere!

Denne aktivitet er oplagt at lave fælles sammen med andre i en online videokomsammen fx med din Youth-gruppe, dine venner, bekendte eller et familiemedlem. Så kan du både have nogen at snakke med og skabe en hyggestund om noget fælles, men hver for sig.

Efter 17. april bliver alle billederne sat sammen til nogle flotte menneskerettigheds-kollager, og billederne posted på @amnestyyouthdanmark, @amnestydanmark og @amnesty_eaac

Hjælp os med at vise, hvorfor menneskerettighederne er endnu mere vigtige i hårde tider!