Aktivisme Frihed Ytringsfrihed Aktivisme Amnesty Youth

Vi har troen på, at det enkelte menneske kan gøre en forskel. At hver underskrift, brev og sms tæller, og at vi sammen kan forandre verden.
Aktivisme i Amnesty

Aktivisme

Aktivisme er en del af Amnestys DNA. Det er dét, som adskiller os fra andre menneskerettighedsorganisationer. Og det er med til at skabe resultater. Aktivisme kan være alt fra at sende en sms, deltage i en diskussion om menneskerettigheder på Facebook til at gå med i en demonstration eller sende et håndskrevet brev.

Bliv aktivist

Bliv menneskerettighedsaktivist

Aktivismen er for dig – hvad enten du er ung eller voksen, du er aktiv på de sociale medier eller til events, du er del af en gruppe eller du tager initiativ selv. Du kan være med på mange måder.

Amnesty Youth
Går du på en ungdomsuddannelse, og vil du gøre en forskel for menneskerettighederne på din skole?

Så tilmeld dig ungdomsnetværket Amnesty Youth og vær med til at arrangere events, deltage i aktioner og sprede Amnestys budskab.

Vær med i Amnesty Youth

Amnesty-grupper
Vil du arbejde for menneskerettighederne sammen med andre? Vil du arbejde for Amnesty i din egen by?

Så er kom med i en af Amnestys grupper landet over eller vær med til at oprette din egen amnesty-gruppe. Det er nemt at blive del af Amnestys aktivisme.

Vær med i den lokale aktivisme

Reager

Hvad kan du gøre her og nu?

Du kan være aktiv i Amnesty på mange måder. Se hvordan du du kan gøre noget her og nu.

Reagér
Hvorfor Amnesty

Sådan virker vores arbejde

Hvad går Amnestys arbejde ud på, og hvordan arbejder vi?

Hvorfor Amnesty