Vær med i Amnestys gratis sms-netværk. Vi har gode resultater i hver tredje sag
Tilmeld dig Lifeline

Lifeline er Amnestys gratis sms-netværk, som mere end 180.000 danskere er med i.

Når en blogger bliver straffet med stokkeslag i Saudi-Arabien, en kvinde skal stenes i Sudan eller Uganda vil sende homoseksuelle i fængsel på livstid, sender vi en sms.

Du får typisk 2-3 hastesager om måneden, og kan enkelt skrive under på sagen ved at sende en sms retur (til alm. sms-takst).

Du kan til enhver tid afmelde dig ved at sende LIFELINE STOP til 1252.

Lifeline-filmen ville ikke være mulig uden støtte fra PL-Fonden og Hermod Lannungs Fond.

Tilmeld Lifeline

Vær med i Amnestys sms-netværk og få vores underskriftsindsamlinger gratis på sms. Se mere nedenfor.

Aktuel sag

Stop etnisk udrensning af rohingya-folket

Militæret har indledt en ny, blodig offensiv mod rohingya-folket i Myanmar. Amnesty har dokumenteret voldsomme overgreb, drab, voldtægter og nedbrænding af landsbyer. På mindre end to uger er mere end 370.000 rohingyaer flygtet fra Myanmar til nabolandet Bangladesh.

Skriv under
Fordi det virker

Vi har succes i hver tredje sag

Det tager ca 18 sekunder at læse og skrive under på en Lifeline-sag via sms. Men selvom det er nemt for dig, har din indsats stadig stor effekt. Vi har succes i gennemsnitligt hver tredje Lifeline-sag.

Se sidste års resultater
Android-bruger?

Når du vil skrive under på en sag via sms, kan Android telefoner godt vise en advarsel - selvom beskederne kun koster almindelig sms-takst.

Guide til Android brugere
Nyt nummer

Amnesty har fået nyt telefonnummer! 1252 er vores helt eget nummer, hvilket betyder, at al kommunikation på dette nummer er fra os.

Vores gamle nummer (1220) delte vi med andre organisationer og virksomheder. Det kunne give lidt forvirring og utryghed, og derfor har vi valgt at investere i vores eget nummer.

Det betyder, at du fremover kan stole trygt på, at al kommunikation fra 1252 er fra os. Medmindre det tydeligt står angivet, koster det kun almindelig sms-takst at svare på beskederne. Hvis du ved en fejl alligevel kommer til at donere til os, kan du altid kontakte Amnesty og få din donation refunderet.

I en periode vil det fortsat være muligt at bruge 1220. Du behøver altså ikke være bekymret, hvis du af vanens magt kommer til at sende til dette nummer.