Reagér Retfærdighed Aktivisme Støt

Du kan gøre en forskel, uanset om du har ét minut eller to timer. Sammen kan vi forandre verden.
Skriv under

Mor og datter voldtaget

Den Centralafrikanske Republik (CAR): Claire Yinguinza og hendes 19-årige datter Nadia blev voldtaget af bevæbnede mænd. Nadia blev gravid og smittet med HIV, men mændene går fortsat fri. Der er desværre en høj grad af straffrihed i CAR, hvor voldsofre som Claire har svært ved at få sagen rejst ved domstolen.

Skriv under

privatfoto

LØSLAD AMNESTYS TYRKISKE FORMAND

I årevis har vores tyrkiske formand Taner Kiliç kæmpet for andres ret til frihed. Nu er han blevet frarøvet sin egen. De tyrkiske myndigheder har – helt ubegrundet - varetægtsfængslet Taner for at være medlem af Gülen-bevægelsen.

Skriv under for Taner
Bliv indsamler

Amnesty International afholder landsindsamling den 10. december 2017, og vi har brug for indsamlere over hele landet. Du vælger selv, hvor du vil samle ind - vælg din rute nu.

Find din rute
Få aktioner på sms

Lifeline er Amnestys gratis SMS-netværk. Cirka hveranden uge får du en ny underskriftsindsamling på sms, som du nemt kan skrive under på, blot ved at svare på beskeden. Det gør en stor forskel: Vi har gode resultater i hver tredje sag.

Tilmeld Lifeline
Bliv aktivist

Aktivismen er for dig – hvad enten du er ung eller voksen, du er aktiv på de sociale medier eller til events, du er del af en gruppe eller du tager initiativ selv. Du kan være med på mange måder.

Aktivist i Amnesty
Bliv medlem

Ved at blive medlem af Amnesty styrker du menneskerettighederne i Danmark og udlandet. Du bliver en del af verdens største bevægelse for frihed og retfærdighed.

Bliv medlem af Amnesty
Giv et bidrag

Vi arbejder ikke kun ved at dokumentere og blotlægge menneskerettighedskrænkelser, men arbejder aktivt for en bedre verden gennem offentlige aktioner og internationale kampagner. Dit bidrag muliggør vores arbejde!

Jeg vil gerne hjælpe