Reagér Retfærdighed Aktivisme Støt

Du kan gøre en forskel, uanset om du har ét minut eller to timer. Sammen kan vi forandre verden.
Skriv under

Opråb til Obama: Benåd Snowden nu

En maj morgen i 2013 rejste Edward Snowden til Hong Kong med tasken fuld af klassificerede dokumenter fra sit arbejde for NSA. Dokumenter, som afslørende det ekstreme omfang af global masseovervågning af helt almindelige mennesker. Snowdens handling som whistleblower gør ham til en menneskerettighedshelt. Alligevel risikerer han 30 års fængsel for spionage.

Skriv under for Snowden

KRÆV AT REGERINGEN TAGER ANSVAR FOR MENNESKER PÅ FLUGT

Lige nu er et rekordstort antal mennesker tvunget til at forlade deres hjem. Men frem for at hjælpe mennesker på flugt, finder vi på nye måder at besværliggøre deres rejse mod sikkerhed.
Det vil vi lave om på. Alle flygtninge har ret til et liv i sikkerhed, fri for forfølgelse.

Skriv under for en fælles, global løsning
Få aktioner på sms

Lifeline er Amnestys gratis SMS-netværk. Cirka hveranden uge får du en ny underskriftsindsamling på sms, som du nemt kan skrive under på, blot ved at svare på beskeden. Det gør en stor forskel: Vi har gode resultater i hver tredje sag.

Tilmeld Lifeline
Bliv aktivist

Aktivismen er for dig – hvad enten du er ung eller voksen, du er aktiv på de sociale medier eller til events, du er del af en gruppe eller du tager initiativ selv. Du kan være med på mange måder.

Aktivist i Amnesty
Bliv medlem

Ved at blive medlem af Amnesty styrker du menneskerettighederne i Danmark og udlandet. Du bliver en del af verdens største bevægelse for frihed og retfærdighed.

Bliv medlem af Amnesty
Giv et bidrag

Vi arbejder ikke kun ved at dokumentere og blotlægge menneskerettighedskrænkelser, men arbejder aktivt for en bedre verden gennem offentlige aktioner og internationale kampagner. Dit bidrag muliggør vores arbejde!

Jeg vil gerne hjælpe