Reagér Retfærdighed Aktivisme Støt

Du kan gøre en forskel, uanset om du har ét minut eller to timer. Sammen kan vi forandre verden.
Skriv under

Amnesty International / WatchDoc

Børnearbejde bag produkter som chokolade og shampoo

Børnearbejde, tvangsarbejde, livsfarlige arbejdsvilkår og diskrimination af kvinder. Amnestys rapport om palmeindustrien viser, at produkter fra nogle af verdens største brands som Unilever, Nestlé, Procter & Gamble, Colgate-Palmolive og Kellogg’s produceres under helt urimelige forhold. Palmeolie bruges i helt almindelige produkter fra shampoo til chokolade.

Skriv under
Få aktioner på sms

Lifeline er Amnestys gratis SMS-netværk. Cirka hveranden uge får du en ny underskriftsindsamling på sms, som du nemt kan skrive under på, blot ved at svare på beskeden. Det gør en stor forskel: Vi har gode resultater i hver tredje sag.

Tilmeld Lifeline
Bliv aktivist

Aktivismen er for dig – hvad enten du er ung eller voksen, du er aktiv på de sociale medier eller til events, du er del af en gruppe eller du tager initiativ selv. Du kan være med på mange måder.

Aktivist i Amnesty
Bliv medlem

Ved at blive medlem af Amnesty styrker du menneskerettighederne i Danmark og udlandet. Du bliver en del af verdens største bevægelse for frihed og retfærdighed.

Bliv medlem af Amnesty
Giv et bidrag

Vi arbejder ikke kun ved at dokumentere og blotlægge menneskerettighedskrænkelser, men arbejder aktivt for en bedre verden gennem offentlige aktioner og internationale kampagner. Dit bidrag muliggør vores arbejde!

Jeg vil gerne hjælpe