Reagér Retfærdighed Aktivisme Støt

Du kan gøre en forskel, uanset om du har ét minut eller to timer. Sammen kan vi forandre verden.

Løslad egyptisk #MeToo-aktivist

Den egyptiske aktivist Amal Fathy har siden maj siddet fængslet, fordi hun delte sin oplevelse med seksuel chikane på Facebook. Amnesty kræver hende løsladt øjeblikkeligt.

Skriv under

Sæt en stopper for Australiens umenneskelige asylcentre

Folk, der søger asyl i Australien, bliver ikke beskyttet, men straffet. Det kan du være med til at sætte en stopper for nu.

Skriv under

Løslad frontfigurerne for kvinders ret til at køre bil i Saudi-Arabien

De tre fremtrædende kvindelige menneskerettighedsforkæmpere, som har stået i spidsen af kampen for kvinders ret til at køre i bil i Saudi-Arabien, kommer ikke til at sætte sig bag bilrattet, når regeringen på søndag ophæver forbuddet.

Vær med i aktionsnetværk

Vær med i vores aktionsnetværk

Lifeline er Amnestys gratis aktionsnetværk. To-tre gange om måneden modtager du en aktion via mail eller sms, som du nemt og hurtigt kan skrive under på ved at svare på aktionen. Det gør en stor forskel: Vi har gode resultater i hver tredje sag.

Bliv aktivist

Aktivismen er for dig – hvad enten du er ung eller voksen, du er aktiv på de sociale medier eller til events, du er del af en gruppe eller du tager initiativ selv. Du kan være med på mange måder.

Aktivist i Amnesty
Bliv medlem

Ved at blive medlem af Amnesty styrker du menneskerettighederne i Danmark og udlandet. Du bliver en del af verdens største bevægelse for frihed og retfærdighed.

Bliv medlem af Amnesty
Giv et bidrag

Vi arbejder ikke kun ved at dokumentere og blotlægge menneskerettighedskrænkelser, men arbejder aktivt for en bedre verden gennem offentlige aktioner og internationale kampagner. Dit bidrag muliggør vores arbejde!

Jeg vil gerne hjælpe
Bliv oplægsholder

Det gør du ved at tage rundt på skoler, gymnasier, medborgerhuse eller andre relevante steder og undervise i grundlaget for Amnesty og etikken bag menneskerettighederne.

Vi søger frivillige, som har lyst til at sprede det vigtige budskab om globale rettigheder for alle.

Se her hvordan
5. juni

Vær med 5. juni: Pas på menneskerettighederne - som de passer os

I år fylder menneskerettighederne 70 år, og det skal fejres. Fra sekretariatets side er en stor kampagne omkring dette i sin opstart, og det ønsker vi i Eventgruppen København at være en del af. Vi begynder med et stort event på grundlovsdag, og vi vil gerne inspirere alle Amnesty-aktivister til at være med.

Sådan er du med den 5. juni