Reagér Retfærdighed Aktivisme Støt

Du kan gøre en forskel, uanset om du har ét minut eller to timer. Sammen kan vi forandre verden.

KINESISK AKTIVISTS LIV ER I FARE

Den 53-årige aktivist Huang Qi har brugt sit liv på at dokumentere krænkelser af menneskerettighederne på sin hjemmeside ’64 Tianwang’. Nu er han i fængsel og udsættes for tortur, som forværrer hans allerede dårlige helbred og sætter hans liv i fare.

STUDERENDE I TYRKIET FÆNGSLET FOR AT DEMONSTRERE MOD KRIGEN I SYRIEN

Lige nu er 10 universitetsstuderende i Tyrkiet fængslet, fordi de var med til en fredelig demonstration mod krigen i Syrien. Med din underskrift kan vi opfordre de tyrkiske myndigheder til at løslade dem.

Skriv under

LØSLAD DEN 17-ÅRIGE PALÆSTINENSISKE AKTIVIST, AHED TAMIMI.

I mange år har Ahed Tamimi og hendes familie gjort modstand imod den israelske besættelse. I dag afsoner hun en dom på otte måneders fængsel. Vær med til at løslade hende nu!

Skriv under

Danmark: Stop digital vold og chikane mod kvinder

Næsten hver femte danske kvinde bliver udsat for digital chikane. Skriv under på vores krav til justitsministeren og vær med til at bekæmpe digital vold

Få aktioner på sms

Lifeline er Amnestys gratis SMS-netværk. Cirka hveranden uge får du en ny underskriftsindsamling på sms, som du nemt kan skrive under på, blot ved at svare på beskeden. Det gør en stor forskel: Vi har gode resultater i hver tredje sag.

Tilmeld Lifeline
Bliv aktivist

Aktivismen er for dig – hvad enten du er ung eller voksen, du er aktiv på de sociale medier eller til events, du er del af en gruppe eller du tager initiativ selv. Du kan være med på mange måder.

Aktivist i Amnesty
Bliv medlem

Ved at blive medlem af Amnesty styrker du menneskerettighederne i Danmark og udlandet. Du bliver en del af verdens største bevægelse for frihed og retfærdighed.

Bliv medlem af Amnesty
Giv et bidrag

Vi arbejder ikke kun ved at dokumentere og blotlægge menneskerettighedskrænkelser, men arbejder aktivt for en bedre verden gennem offentlige aktioner og internationale kampagner. Dit bidrag muliggør vores arbejde!

Jeg vil gerne hjælpe
Bliv oplægsholder

Det gør du ved at tage rundt på skoler, gymnasier, medborgerhuse eller andre relevante steder og undervise i grundlaget for Amnesty og etikken bag menneskerettighederne.

Vi søger frivillige, som har lyst til at sprede det vigtige budskab om globale rettigheder for alle.

Se her hvordan
5. juni

Vær med 5. juni: Pas på menneskerettighederne - som de passer os

I år fylder menneskerettighederne 70 år, og det skal fejres. Fra sekretariatets side er en stor kampagne omkring dette i sin opstart, og det ønsker vi i Eventgruppen København at være en del af. Vi begynder med et stort event på grundlovsdag, og vi vil gerne inspirere alle Amnesty-aktivister til at være med.

Sådan er du med den 5. juni