Reagér Retfærdighed Aktivisme Støt

Du kan gøre en forskel, uanset om du har ét minut eller to timer. Sammen kan vi forandre verden.
Skriv under

Haster: Hvor er Jamal Khashoggi?

Da den 59-årige journalist Jamal Khashoggi besøgte Saudi-Arabiens konsulat i Tyrkiet i sidste uge, kom han aldrig ud igen. Ingen har set ham siden.

Skriv under

Sæt en stopper for Mohammads dødsstraf

De iranske myndigheder skal omgående stoppe planen om at henrette Mohammad Reza Haddadi, der blev dømt til døden efter en stærkt uretfærdig retssag. Han var kun 15 år, da han blev dømt, og har nu brugt hele sin ungdom på dødsgangen.

Skriv under

Ny lov i Guatemala straffer abort og diskriminerer homoseksuelle

Guatemala skal stemme om en lov, der vil forbyde abort og ægteskaber mellem personer af samme køn. Lovforslaget truer kvinders og LGBTI-personers rettigheder. Du kan være med til at forhindre, at lovforslaget bliver vedtaget.

Democratic Voice of Burma

Myanmar: Tidligere børnesoldat fængslet efter interview

Aung Ko Htwe var kun 13 år gammel, da han blev kidnappet af militæret i Myanmar og tvunget til at være børnesoldat. Nu, 14 år senere, sidder han i fængsel – udelukkende for at tale om sine oplevelser i militæret under et radiointerview. Vær med til at presse myndighederne i Myanmar til at løslade ham øjeblikkeligt.

Skriv under

Sæt en stopper for Australiens umenneskelige asylcentre

Folk, der søger asyl i Australien, bliver ikke beskyttet, men straffet. Det kan du være med til at sætte en stopper for nu.

Vær med i aktionsnetværk

Vær med i vores aktionsnetværk

Lifeline er Amnestys gratis aktionsnetværk. To-tre gange om måneden modtager du en aktion via mail eller sms, som du nemt og hurtigt kan skrive under på ved at svare på aktionen. Det gør en stor forskel: Vi har gode resultater i hver tredje sag.

Tilmeld Lifeline
Bliv aktivist

Aktivismen er for dig – hvad enten du er ung eller voksen, du er aktiv på de sociale medier eller til events, du er del af en gruppe eller du tager initiativ selv. Du kan være med på mange måder.

Aktivist i Amnesty
Bliv medlem

Ved at blive medlem af Amnesty styrker du menneskerettighederne i Danmark og udlandet. Du bliver en del af verdens største bevægelse for frihed og retfærdighed.

Bliv medlem af Amnesty
Giv et bidrag

Vi arbejder ikke kun ved at dokumentere og blotlægge menneskerettighedskrænkelser, men arbejder aktivt for en bedre verden gennem offentlige aktioner og internationale kampagner. Dit bidrag muliggør vores arbejde!

Jeg vil gerne hjælpe
Bliv oplægsholder

Det gør du ved at tage rundt på skoler, gymnasier, medborgerhuse eller andre relevante steder og undervise i grundlaget for Amnesty og etikken bag menneskerettighederne.

Vi søger frivillige, som har lyst til at sprede det vigtige budskab om globale rettigheder for alle.

Se her hvordan