Spørgsmål og svar om telemarketing Medlem Menneskerettigheder Kontakt

Telemarketing er en vigtig del af vores menneskerettighedsarbejde
Hvorfor

Hvorfor ringer vi?

Medlemmerne er altafgørende for Amnestys arbejde. De sikrer os en stærk stemme i arbejdet for de mennesker, hvis rettigheder dagligt krænkes verden over. Amnesty er uafhængig af politiske interesser. Vores research og kampagner er udelukkende finansieret af vores medlemmer, og det gør støtten fra vores medlemmer fuldstændig uundværlig i vores arbejde.

Derfor benytter vi os blandt andet af telemarketing.

Vi bruger ikke hemmeligt nummer og du kan derfor altid kende os på telefonnumrene 33 45 65 51 og 33 45 65 65.

Amnesty har i flere år haft egen telemarketingafdeling. Det betyder, at de medarbejdere, du møder i telefonen (phonere) er en del af organisationen. Vi tilbyder dig muligheden for at blive medlem og støtte via BetalingsService (Nets, tidligere PBS).

For at oprette et medlemskab beder vi dig oplyse dit registreringsnummer, kontonummer og cpr-nummer.

Hvorfor Amnesty
Sikkerhed

Er det sikkert at udlevere personlige oplysninger?

Som nyt medlem giver vi dig muligheden for at støtte månedligt via BetalingsService (Nets, tidligere PBS). For at oprette en betalingsaftale beder vi dig oplyse dit registreringsnummer, kontonummer og cpr-nummer.

Du kan trygt udlevere registreringsnummer, kontonummer og cpr-nummer over telefonen. Registreringsnummeret oplyser, hvilken bank kontoen er i. Kontonummeret oplyser, hvilken konto, der er tale om. Vi beder om cpr-nummer for at få bekræftet din identitet som retmæssig indehaver af den oplyste konto og for at kunne indberette dit bidrag til SKAT.

Hvem er vi

Hvem ringer til dig?

Amnestys medarbejdere ringer fra København.

Hvis du er blevet kontaktet af 33456551 eller 33456565. kan du være sikker på, at det er en medarbejder fra Amnesty.

Vi er stolte af vores arbejde og går meget op i, at vi møder mennesker i telefonen med respekt, professionalisme og engagement. Det er et centralt punkt for os, at vores telemarketingmedarbejdere bliver holdt opdateret om organisationens arbejde og undervist i etisk og moralsk telemarketing.

Nyansatte medarbejdere får en udførlig introduktion til Amnestys arbejde og vores krav til medlemshvervning. Herefter modtager de ugentligt undervisning. På den måde sikrer vi, at vores medarbejdere er velinformerede om Amnestys generelle arbejde og om aktuelle kampagner.

Alle telemarketingmedarbejdere i Amnesty får en fast timeløn, og ingen modtager provision. Provisionsløn strider imod vores etiske principper og vores fokus på høj kvalitet i mødet med mennesker.

Værdier på arbejdspladsen
Etik og moral

Etik og moral i vores telemarketing

Vi ønsker at fremtidssikre Amnesty International igennem etisk, moralsk og professionel telemarketing. Det er vigtigt for os, at vores medarbejdere kender og følger vores etiske retningslinjer. Derfor har alle ansatte i telemarketing fået udleveret retningslinjerne ’Etik & Moral i TM Amnesty”.

Vores telemarketingmedarbejdere benytter sig af følgende materialer og redskaber i arbejdet med etik og moral:

• Indsamlingsorganisationernes brancheforening, ISOBROs, etiske retningslinjer “Code of conduct”
  • Tæt samarbejde med vores egen Medlemsservice, der varetager henvendelser fra medlemmer
  • Synlige og tilgængelige materialer vedrørende lovgivning om telemarketing
  • Kvartårligt anonymt besvaret spørgeskemaundersøgelse til medarbejderne vedrørende etik og moral
Folderen: Etik og Moral i TM i Amnesty
Hvem ringer vi til

Hvem ringer vi til?

Gennem vores telemarketing tilbyder vi medlemskab af Amnesty, og vi kontakter et bredt udsnit af den danske befolkning. Amnesty ønsker en bred opbakning, og på den baggrund tilrettelægger vi vores telemarketingarbejde. Derfor samarbejder vi med forskellige analysefirmaer, hvorfra vi køber kontaktoplysninger på mulige emner.

Derudover ringer vi til eksisterende medlemmer for at sikre os, at medlemmerne er tilfredse med deres medlemskab og for at høre, om de er interesserede i at øge deres medlemsbidrag.

Derudover ringer vi også til tidligere medlemmer af Amnesty for at høre, om de er interesserede i at blive medlem igen.

Hvis du har kommentarer og input til vores telemarketingarbejde, er du mere end velkommen til at ringe til os på 33 45 65 65 eller sende en mail.