Giv en gave i dit testamente

Giv en gave

Lad dine værdier leve videre

Din arv kan sikre menneskerettighederne for fremtidige generationer

Betænker du Amnesty i dit testamente, skriver du dig selv ind i historiebøgerne. Så bliver din arv ikke en slutning, men en ny start, der viser dine efterladte og andre, hvilke værdier du lagde vægt på i livet.

Med en gave til Amnesty i dit testamente er du med til at sikre menneskerettighederne for fremtidige generationer. Amnesty er 100 procent uafhængige af politiske ideologier og økonomiske interesser. Vores research og kampagner er derfor udelukkende finansierede af støtter som dig – der står sammen i deres tro på frihed og retfærdighed. Derfor vil en gave i dit testamente gøre en kæmpe forskel for vores arbejde.

Vores resultater har stor indflydelse på individers liv. Med en gave i dit testamente kan vi blive endnu stærkere i fremtiden, så vi kan fortsætte kampen for frihed og retfærdighed for de næste generationer.

Download arvefolder

BETÆNK AMNESTY OG VI BETALER REGNINGEN

Vi anbefaler, at du får dit testamente oprettet hos en advokat. Vælger du at efterlade en testamentegave til Amnesty, giver vi et tilskud på op til 4.000 kr. plus moms til advokatsalæret. Og det er uanset størrelsen på testamentegaven.

Det er vigtigt, at du efterfølgende registrerer det hos en notar. Hvert år havner store beløb et andet sted, end afdøde havde tiltænkt, fordi der ikke var skrevet testamente, eller det ikke var registreret hos en notar. Når du opretter et testamente, kan du vælge at indsætte Amnesty som arving til en fast sum, til en procentdel, eller som arving til hele din formue, med forbehold for tvangsarvinge.

Læs mere om fordelene ved at betænke Amnesty

KONTAKT AMNESTY

PERSONLIG VEJLEDNING OG MERE INFORMATION

Vi vil altid gerne høre fra dig.
Hvis du overvejer at efterlade os en gave i dit testamente, vil vi meget gerne tale med dig om denne vigtige beslutning og hjælpe dig med at komme videre.

Ring til vores arveansvarlige Bettina Stuhr Lindskow og få en uforpligtende samtale om, hvordan du kommer i gang med at oprette dit testamente – hun glæder sig til at høre fra dig.

Kontakt: Bettina Stuhr Lindskow
E-mail: blindskow@amnesty.dk

Arveansvarlige Bettina Stuhr Lindskow

Spørgsmål og svar

Få svar på de spørgsmål, vores medlemmer oftest stiller.
Fx Hvad er kravene til et testamente? Hvad kan jeg bestemme over i mit testamente og hvad nu hvis jeg ingen arvinger har?

SPØRGSMÅL OG SVAR OM TESTAMENTE

"Den vigtigste organisation, som jeg har berøring med"

Ingrid Pedersen er en af de mange ildsjæle, der har valgt at skrive Amnesty ind i sit testamente. Hør mere om hendes overvejelser.

Mød vores testatorer

Hjælp til den vigtige beslutning

Det Gode Testamente

Rigtig mange danskere har et stort hjerte for velgørenhed og vil gerne testamentere til noget, der står deres hjerte nær. Derfor er Amnesty og 34 andre velgørende organisationer gået sammen om at skabe Det Gode Testamente. Sammen kan vi bedre hjælpe og støtte dig, der overvejer at testamentere til velgørenhed.

Læs mere om samarbejdet