Giv en gave i dit testamente Testamente Arv Støt

Giv en gave

LAD DINE VÆRDIER LEVE VIDERE

Din arv kan sikre menneskerettighederne for fremtidige generationer

Betænker du Amnesty, skriver du dig selv ind i historiebøgerne. Så bliver din arv ikke en slutning, men en ny start, der viser dine efterladte og andre, hvilke værdier du lagde vægt på i livet.

M
ed en gave til Amnesty i dit testamente er du med til at sikre menneskerettighederne for fremtidige generationer. Amnesty er 100 procent uafhængige af politiske ideologier og økonomiske interesser. Vores research og kampagner er derfor udelukkende finansierede af støtter som dig – der står sammen i deres tro på frihed og retfærdighed. Derfor vil en gave i dit testamente gøre en kæmpe forskel for vores arbejde.

Vores resultater har stor indflydelse på individers liv. Med en gave i dit testamente kan vi blive endnu stærkere i fremtiden, så vi kan fortsætte kampen for frihed og retfærdighed for de næste generationer.

Læs mere om hvilken forskel din arv kan gøre

Vil du gerne ringes op?

Nogle gange er det lettere at tage en uforpligtende snak - særligt når snakken kan være lidt svær. Vi vil gerne tale med dig, hvis du har nogle spørgsmål eller overvejelser, som du gerne vil dele med os. Udfyld formularen, så ringer vi dig op inden for en uge.

Fortæl formularen, at du ikke er en robot

BETÆNK AMNESTY OG VI BETALER REGNINGEN

Vi anbefaler, at du får dit testamente oprettet hos en advokat. Vælger du at efterlade en testamentegave til Amnesty, giver vi et tilskud på op til 4.000 kr. plus moms til advokatsalæret. Og det er uanset størrelsen på testamentegaven.

Det er vigtigt, at du efterfølgende registrerer det hos en notar. Hvert år havner store beløb et andet sted, end afdøde havde tiltænkt, fordi der ikke var skrevet testamente, eller det ikke var registreret hos en notar. Når du opretter et testamente, kan du vælge at indsætte Amnesty som arving til en fast sum, til en procentdel, eller som arving til hele din formue, med forbehold for tvangsarvinge.

Læs mere om fordelene ved at betænke Amnesty

"Den vigtigste organisation, som jeg har berøring med"

Ingrid Pedersen er en af de mange ildsjæle, der har valgt at skrive Amnesty ind i sit testamente. Hør mere om hendes overvejelser.

Mød vores testatorer

Hjælp til den vigtige beslutning

Det Gode Testamente

Rigtig mange danskere har et stort hjerte for velgørenhed og vil gerne testamentere til noget, der står deres hjerte nær. Derfor er Amnesty og 34 andre velgørende organisationer gået sammen om at skabe Det Gode Testamente. Sammen kan vi bedre hjælpe og støtte dig, der overvejer at testamentere til velgørenhed.

Læs mere om samarbejdet

Har du brug for mere information?

Få svar på de spørgsmål, vores medlemmer oftest stiller.

SPØRGSMÅL OG SVAR OM TESTAMENTE

Kontakt Amnesty