Her finder du ud af præcis, hvordan du kan gøre en forskel for menneskerettighederne allerede i dag.

Der er tre hurtige måder du kan joine Youth på, du kan signe dig op til nyhedsbrevet, du kan starte/være med i en Youth gruppe og du kan blive medlem – eller alle tre på én gang.

Du kan altid kontakte os på Youth@amnesty.dk.

Vil du lave aktivisme på dit gymnasium? Start en gruppe!
Start en Youth-gruppe 💛
Bliv Amnesty Youth medlem
Bliv medlem 💛
Sign up til Youth’eren
signup som youth’er 💛

Ved at signe up modtager du vores månedlige nyhedsbrev Youth’eren. Den indeholder info om events, kampagner og masser af inspiration, og der er noget både for gade-aktivisten, de politisk interesserede og alle dem, der er interesserede i menneskerettigheder. Du kan også starte en Youth-gruppe på din skole, som giver dig mulighed for at organisere events og aktioner på din skole eller by.

Du kan være med til at udbrede Amnestys budskaber til andre medstuderende, samle underskrifter ind til forskellige sager, skrive breve til samvittighedsfanger. Derudover møder du en masse andre søde, sjove og engagerede Youth’ere til Amnestys arrangementer. What’s not to like?

kampagne

Læs mere om vores aktuelle kampagne her

kampagne 💛

nyc

Læs mere om det årlige Nordic Youth Conference her

NYC 💛

Det sker!

Følg med her i alle de fede events der er i hele landet

Tjek os ud på Instagram og se, hvad vi går rundt og laver og støt op om sagen

Følg med – del & like 💛

Mød Youth-koordinatoren

Tre hurtige til Sia

Dette billede har en tom ALT-egenskab (billedbeskrivelse). Filnavnet er billede1-sia.png

1. Hvad laver en Youth-koordinator?
Jeg er vidst lidt en aktivisme-blæksprutte af en art. Jeg støtter alle vores aktivister og grupper med, det de har brug for og er bindeleddet mellem det, I laver rundt omkring i landet, og det der sker på sekretariatet her i København. Så jeg arbejder også meget med, hvordan vi allerbedst kan inddrage jer Youth’ere og vores lokalgrupper i aktioner, kampagner og sager.

2. Hvis du kunne have en superkraft, hvad ville det så være?
Jeg gad godt være ligesom ham der i filmen Jumper – hoppe fra sted til sted på et splitsekund. Så kunne man se verden og mennesker på en helt anden måde. Hey, og det er da en effektiv måde at undgå klimakvoter på sine flyrejser!

3. Hvad er det sejeste ved Amnesty?
Jeg er vild med, hvordan vi kan råbe hele verden op og skabe store resultater som en bevægelse. Altså det der med, at når vi er mange, der står sammen og finder hinanden på kryds og tværs i hele verden, bliver en stemme til et kæmpe kor, og SÅ bliver der for alvor lyttet. Det er klart det sejeste.

Mød Atlas Iversen

Som Youth’er møder i ofte “Atlas Iversen”. Personerne bag denne profil er teamets praktikanter. de skifter hver halve år, og lige nu kan du møde de her to søde praktikanter:

Navn: Alberte

Studie: Global Udvikling på Københavns Universitet, der har fokus på forskellige former for udvikling og dynamikker på globalt plan specielt mellem rige og fattige områder af verden.

Fun Fact: Min ynglings-emoji er kramme smiley’en 🤗. Jeg bruger nok en ret bred variation af emojis, der ikke altid giver lige god mening i sammenhængen, derfor har spåkuglen og odderen også ligget under de mest hyppigt brugte i et stykke tid nu. Men smileyen med de små hænder er altid god, fordi det ligner at den indbyder til et kram men samtidig har noget hænderne-over-hoved begejstring over sig. 🤗🔮🦦

Navn: Kia

Studie: International Business and Politics på CBS. Overordnet set arbejder vi med alting i et internationalt perspektiv, hvor vi bliver trænet i at være skarpe i vores problemløsning, mens vi samtidig bevarer et globalt mindset.

Fun Fact: Jeg troede, at jeg var 175 cm høj, indtil jeg blev målt til 174 cm på Forsvarets Dag – siden da har det været svært at stole på nogen eller noget.