Lighed Diskrimination LGBTI Kvinders rettigheder

Hvad er problemet

Jonas Persson

Samtykke

Vi kæmper for retfærdighed for ofre for voldtægt. Vi arbejder for at få samtykke skrevet ind i voldtægtsloven, så den fokuserer på om sex skete frivilligt og på hvad begge parter gjorde for at sikre sig dette.

Samtykke - Let's talk about yes

LGBTI

Vi kæmper mod alle former for diskrimination af seksuelle minoriteter. Homo- og biseksuelle samt trans- og interkønnede har ret til et liv i frihed. Og de har ret til åbent at kunne stå ved deres seksualitet og identitet.

Retten til at være den du er
Hvad gør Amnesty

Vi arbejder for at skabe en verden, hvor ingen mennesker bliver diskrimineret på grund af hvem de er og hvad de tror på. Det gør vi ved at støtte de mennesker, som får deres rettigheder krænket. Vi værner om deres rettigheder ved at dokumentere overgreb, føre kampagner, bruge vores politiske indflydelse og lægge pres på alle, der diskrimineret og behandler mennesker ulige.

Relateret indhold
@amnestydk

RT @lblinkenberg: Husk #menneskerettighederne i #klima diskussionerne. Se #Amnesty brevet om vores anbefalinger og kritik overfor den brasi…

@amnesty